Al dagenlang zat het eraan tekomen, maar steeds net niet. Buitje links erlangs, buitje onstaat net boven Coevorden, of net weer rechts. Maar goed, ik weet ook wel dat het allemaal een kwestie van geduld is. Die donderdag leek het dan allemaal goed te gaan, en het front kwam langzaam mijn kant op, jajajajaaaa. Alleen net weer boven Coevorden ging de meeste bliksemactiviteit er uit. Maar goed, ik zit liever in mijn vrije tijd in een dikke onweersbui, dan op het werk.
De regen was dan toch wel even een ander verhaal, dat was even flink gas geven, poeaaah. Toen het goed en wel voorbij was, was het ook tijd om naar huis te gaan. Bij kantoor al flink last, de straat blank, de parkeervakken ook vol water. Als er een auto langsreed, kwamen golven tot vlakbij de voordeur. Ik had een paar vuilniszakken met behulp van elastieken 'aangetrokken", en dat werkte wonderbaarlijk goed, ik kon droog in de auto komen.
En toen begon de reis naar huis, 2 km verderop, maar nog nooit zo lang over gedaan. Circa 3/4 van de weg was overstroomd, het water nog tot over de fietspaden langs de weg, en de bodem van de auto IN het water. Het autootje had er maar moeite mee. Aangekomen in de wijk was de situatie zowaar nog erger, het water stond tot over de stoepranden. En helaas woon ik een beetje op een laag punt. Toen ik mijn oprit opdraaide nam ik een golf water mee die tegen de voorkant van het huis aansloeg ! Het stond 3 meter van mijn voorgevel af, pfff. Op de foto's hierna ook te zien dat de overbuurman het water al voorbij de voorgevel heeft staan.
Achterthuis de halve tuin onder water, maar ik heb daar wat hoogteverschillen, zodat ik altijd bij de regenmeters kan. De ene regenmeter (standaard ding) was helemaal vol tot boven de streepjes, de ander gaf 74 mm aan! Dit is de eerste keer dat dat ding dan nut heeft, toch niet voor niets aangeschaft. Onderaan dit bericht nog een link met meer foto's uit Coevorden. Wat een waterballet zeg, gelukkig is het voor mij (weer) net goedgegaan.
Maar goed, nu ook even wat plaatjes erbij (op deze plaatjes is het water al iets gezakt):
Nog een link naar meer foto's vanuit Coevorden: http://www.kilroynews.net/special/2013-06/20130620.htm | Gewijzigd: 25 juni 2013, 00:51 uur, door Arends