Het begon allemaal met een klein onweersbui die vanuit het oosten naar het westen ging. Ik naar buiten kijken (21:15) en dacht bij mezelf " Is dat alles? :-".
Toen maar weer naar boven gegaan en radar opnieuw bekeken. Ik zag wel onweersbuien komen vanuit het oosten, alleen zaten deze volgens de radar bij arnhem/achterhoek.
Dus ik teleurgesteld maar verder gegaan met gamen, totdat het rond 22:00 opeens
heel donker in me kamer werd.
Ik snel het raam uitkijken en verdraaid "jahoor een dikke shelfcloud die over ons huis trekt. Ik in alle enthousaisme me camera gepakt en snel naar buiten gerent om alles een beetje op te nemen.
Ik moet zeggen, die wolken waren zeer griezelig om te zien. Net zoals 2 jaar gelden toen die grote shelfcloud over ons trok. Alleen 2 jaar geleden was die onweer-onlading niet zo hoog als nu. Zoals je straks in het filmpje kunt zien, waren er meerdere IC ontladingen in 1 seconde!!
Heb verder een mooi roterende wolken kunnen opnemen. Op zich ziet het op de film niet zo echt spanned uit voor mij. Maar je had het hier met blote ogen moeten zien. Best wel wreed om te zien.
De rest moet je zelf maar in het filmpje bekijken. Mocht je een hogere resolutie filmpje willen hebben, dan kan je me pmen. Origneel die comprimeerd is met DivX codec is ongeveer 65MB. De onknipte versie ligt al snel rond 1GB. Dus niet echt distrobeerbaar
Wat een dreigende wolken!
Geweldig het geluid van de windgong en in combinatie met die roterende wolken doet het mij een beetje aan de film Twister denken.
Prachtig dat commentaar eronder. Zal jouw pa leuk vinden
Ik kijk uit naar jouw volgende verslagen
Mijn complimenten!