De pluviograaf van Bonheiden heeft een cumulatieve neerslag voor de voorbije 8u van 51,2mm!!
Maar de pluviograaf van Boortmeerbeek, het dorp ernaast, heeft slecht 11,5 mm gemeten vannacht.
Dat is een verschil van 44mm op een paar km
http://www.waterstanden.be/metingen-voorspellingen?tab=pluviografen
(Beide dorpen liggen juist ten zuiden van Mechelen)
En ook een dik compliment naar jullie toe! Op wat kleine aanpassingen, en wat bezemwaardige berichten na ging het goed, leuk en gezellig met elkaar in het topic, en ook op de chat. Als crew vinden we dat leuk om te zien dat het zo gaat. Ook leuk is het om te zien dat er zowel op het forum als op de chat een hoop nieuwe gezichten bij zijn gekomen.
Op naar de volgende ronde!
Dat mag best gezegd worden, top!
Mooi gezegd en ja op het klagen na ben ik het helemaal eens.
Nu hopen dat de temp weer snel omhoog gaat en we weer kunnen genieten van de kaarten.
Citaat van Peter Derks, vrijdag 21 juni 2013, 10:56 uur Citaat van onweerwoudenberg, vrijdag 21 juni 2013, 9:33 uur Toch vind ik het ongelofelijk hoe erg het knmi er deze dagen naast heeft gezeten
valt toch reuze mee?
De weerdiensten zijn geen profeten maar voorspellers. Als bepaalde elementen niet juist uitpakken verandert alles.
Het grote complex van woensdag ochtend heeft veel bewolking achter gelaten de gehele dag waardoor de temp niet omhoog ging.
Gister was ook de timing niet geheel goed van bepaalde lagen. KNMI enzo zouden misschien wel iets minder hard van stapel
kunnen lopen maar je ziet dat zelfs in de laatste run 6uur voor tijd (1 run van kaarten) nog geen zekerheid bied.
Berichten samengevoegd door Sanwa
Het 90% termen als 'mogelijk' en 'kans op' en zo kunnen ze er nooit veel naast zitten he De "zekerheden"die hier , ook door mij, geventileerd werden zaten er in de meeste gevallen ook naast, opmerkingen als "we gaan wat krijgen"als de bui op buienradar nog maar een kilometer weg is daargelaten.
Tot volgende kansen ...
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Het 90% termen als 'mogelijk' en 'kans op' en zo kunnen ze er nooit veel naast zitten he De "zekerheden"die hier , ook door mij, geventileerd werden zaten er in de meeste gevallen ook naast, opmerkingen als "we gaan wat krijgen"als de bui op buienradar nog maar een kilometer weg is daargelaten.Klopt.......
Ik bedoelde het ook niet negatief richting het KNMI hoor.
Kijk naar de ANWB bijvoorbeeld als ze een voorspelling doen zeggen ze vaak direct dat er iets aan de hand is in plaats van dat het mogelijk is dat er iets gaat gebeuren. Klinkt bijna hetzelfde maar ze zijn er vaak genoeg op afgerekend. Vandaar ook dat de KNMI het op zich altijd goed inpakt door die termen te zeggen als, mogelijk en kans op. Zo hou je altijd een slag om de arm.
Per slot van rekening is dat hun werk, ze zitten meer als 8uur per dag voor verschillende radarschermen proberen voorspellingen te doen niet waar. En wij duiken er pas achter als er iets staat te gebeuren.
Tot volgende kansen ...
Antwerpen is er helaas dik naast gesneeuwd...,
maar wat een gezellige drukte was het hier op het forum ! | Gewijzigd: 21 juni 2013, 11:20 uur, door AaronH
Zelf geen onweer gehad, buiten enkele weerlichten. Zelf niet eens een stevige bui gehad Maar op naar de volgende kansen!!!!
Ook bedankt aan de crew om weer volle bak aan de slag te gaan, was soms wel nodig!
Veel nieuwe mensen ook precies de laatste dagen, altijd zeer leuk!!! Wil jullie er wel even op attent maken (niet allemaal!) dat klagen echt niet leuk is voor de anderen Als je zelf onweer hebt en er zitten mensen te klagen, zal je dit ook heel frustrerend vinden!
Op naar nieuwe kansen
\
Dan denk ik dat de voorspellingen redelijk klopten, op de recordhitte na dan, maar daar kwamen anderen mee. En zelfs die hadden het over "mogelijk"en "alles moet mee zitten"
En nu bijslapen en op naar de volgende kansen..