De komende uren kunnen in het zuiden felle buien ontstaan, ook met onweer, hagel en windstoten. Bovendien naderen er vanuit België later vanavond en vannacht nieuwe buien. Ook die kunnen samengaan met onweer en soms stevige regenval veroorzaken. Dit buiengebied trekt noordwaarts over het land zodat we pas in de loop van de nacht van de kans op zware buien af zijn.
Bron: Weerplaza Opgesteld 20:20
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Zeg dan gewoon dat je het niet weet
EDIT: Ik bekritiseer niet de persoon zelf, maar de woorden die haar worden voorgeschoteld... Zouden ze eigenlijk moeten toelaten, dat ze mogen zeggen dat het eigenlijk gewoon afwachten is.... Maargoed, wij wachten af, en de rest van de mensen zal wel zien
Maar als ze zeggen dat het afwachten is vraagt iedereen "zeg dan wel waarop het afwachten is" en dat krijg je precies wat Sabien net zei.
Het komt aardig overeen met mijn voorspelling. Ik denk niet dat er heel veel en op grote schaal komt, toch maar wakker blijven want stel je nou voor dat jij de enige bent waar wat komt , en je bent gaan slapen.
De meeste mensen zullen morgen hun tuinsproeiertje weer moeten opzoeken.
| Gewijzigd: 20 juni 2013, 20:25 uur, door jcroon
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
mijn visie:
Het is niet relevant hoe warm het woensdag geweest is. Het gaat om vandaag. Op dit moment is zo'n 22 graden in Zuid-Limburg waar een onweersbui uit België prima standhoud en zelfs nog wat activeert. In West-Nederland is het op veel plaatsen 21.5 graad, dat scheelt niet veel. Er valt niet nu al te zeggen dat er geen onweer komt. Het koufront moet nog komen en ook met de huidige temperaturen in NL kunnen er nog onweersbuien ontstaan of standhouden mochten zij uit België het land binnentrekken.
Te koud? Ben je op je achterhoofd gevallen? Jou mening verder gelukkig! Vergeet zeker al het woensdagochtend complex? Wist ook niemand.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ga weg met die misplaatste mening van je! Zie me vorige reactie. Ga lekker buiten spelen! Cheers
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.