NEERSLAG:
De actieve buien ontstaan nu in de convergentiezone bij het thermische laag. Actueel zware onweersbuien met hagel boven Gelderland, beweegt langzaam noordwestwaarts. De diverse modellen hebben de actuele situatie niet goed te pakken, actieve buien zitten nu al veel noordelijker, ca. 100 km. Voor de komende periode is het gewoon een kwestie van goed nowcasten. Hirlam laat tot en met vannacht 50-80 mm neerslag zien waarbij alleen het zuidwesten gespaard lijkt te worden. Andere modellen komen ook met forse hoeveelheden, alleen dan net op een andere plek met een net iets andere timing. De grote hoeveelheid neerslag voor vannacht wordt eigenlijk alleen door Hirlam berekend. Morgen eerst nog enkele buien op de back-bent occlusie, in de middag ook gewoon weer losse buien (kleine kans op onweer).
In het zuidwesten misschien een windsprong?
laat maar mijn vraag werd al beantwoord door bram antwoord: niet dus
tja, voor onweer zit je hier niet goed(in het algemeen)
Hier kun je mooie mammatus voorafgaand aan het noodweer zien. Live. | Gewijzigd: 20 juni 2013, 16:39 uur, door Marga
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Hou eens op met dat negatieve gedoe, als je wilt klagen is hier ook dacht ik een klaarmuur. Maar niet in het topic SVP
laat maar mijn vraag werd al beantwoord door bram antwoord: niet dus
tja, voor onweer zit je hier niet goed(in het algemeen)
nou ja houd het maar gewoon bij niet goed
wat betreft onweer
fijne dag iedereen
Sorry ik snap je statement niet helemaal.
Je zegt namelijk eerst dat het niet zo heftig zal zijn, en dan dat de benauwdheid in de lucht zit. dan zou je toch denken dat het juist andersom is?!