kijk maar eens op de sat,het onploft echt in frankrijk,en dat komt naar hier,ook in het westen van frankrijk ontstaan nu buien
eerder dat die bui hier is is hij ook uitgedooft zegt me gevoel
Dit zegt het KMI:
Vanavond en vannacht blijft het zwaarbewolkt en is er opnieuw kans op hevige neerslag, vooral dan in het westen van het land. Er blijft kans op onweer.
Met de opwarming nu, kan het misschien nog interessant worden!
Oja, veel plezier daar in Nederland
Edit: KMI heeft zijn waarschuwing geüpdate:
Van 20/06 16u tot 21/06 08u : Vanavond en vannacht verwachten we nog buien vanaf Frankrijk over ons land. Lokaal is daarbij onweer en intense neerslag mogelijk. Er kunnen rukwinden mee gepaard gaan. | Gewijzigd: 20 juni 2013, 15:57 uur, door Sven
is juist onrustig aan het worden, alles begint nu te ontstaan en begint precies ook samen te vloeien...
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
>> klik hier <<
Temperatuur hier ook 4 graden gestegen op een klein half uurke. En met al die regen die aan 't verdampen is, zal
de luchtvochtigheid ook nog wel flink toenemen. Een gebuur van me claimt trouwens dat ze in Sint Katelijne, bij de serres 'iets'
zouden hebben om 't onweer 'weg te schieten'. Dat verhaal neem ik met een pak zout, eerlijk gezegd.
is juist onrustig aan het worden, alles begint nu te ontstaan en begint precies ook samen te vloeien...
ja kijk maar eens hier op
http://meteociel.fr/observations-meteo/radar.php
noordelijkste cel lijkt een rightmoversupercel daaronder heeft zich heel vlug een heel hevige onweersbui ontwikkeln,als een onweersbui zich snel ontwikkeld wilt dat meestal zeggen dat het een hevige bui is
Temperatuur hier ook 4 graden gestegen op een klein half uurke. En met al die regen die aan 't verdampen is, zal
de luchtvochtigheid ook nog wel flink toenemen. Een gebuur van me claimt trouwens dat ze in Sint Katelijne, bij de serres 'iets'
zouden hebben om 't onweer 'weg te schieten'. Dat verhaal neem ik met een pak zout, eerlijk gezegd.Nee, die kannonnen hebben ze idd wel om de wolken stuk te schieten zodat hun serres gespaard blijven. Das alom bekend