Maar dit was wel errug laat.
Als ze het nog niet weten, kunnen ze het natuurlijk ook niet doen. Maar ja, Estofex wist gisteravond al dat er behoorlijk wat kans was op extreem weer, vooropgesteld dat de initiatie plaatsvond. De eigen modellen van het KNMI voorspelden ook iets dergelijks. En dat onweer is inmiddels echt al wel twee uur gaande. Als de buien dan toch duidelijk activeren, waarom dan nog twee uur wachten? Het idee van een waarschuwing is toch dat mensen zich kunnen voorbereiden op het weer dat komen gaat. Voor een heel aantal mensen lijkt me dat inmiddels wel een beetje laat.
dat kan je in de volgende link lezen http://www.onweer-online.nl/forum/topic/33086/hoe-voeg-je-een-plaatje-toe-uitleg/
Onweersdagen: 0
ff wachten nog, hier in Beuningen net pas een mooie ontlading met een mooie knal. Nog niet opgeven, want dat komt jouw kant op. (15 km)
Hier in Leuven (edit: ~10km noord van Overijse, voor de mensen elders) breekt ook de zon door, en ik zie in het zuidwesten heeeeel veel blauwe lucht. Wat een verschil plotseling. Als dat zo door gaat kan het vandaag toch nog wel eens warm worden. | Gewijzigd: 20 juni 2013, 15:10 uur, door Takenu
Ook zijn er nu mooi opklaringen in de ardennen waardoor de buien normaal gezien dus gewoon zouden kunnen doorschuiven, ipv gisteren de buien worden gestopt door de hardnekkig bewolking die aanwezig was daar... Als het binnen een uurtje hier volledig terug is opgewarmt dan zie ik toch enige kansen!
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ook zijn er nu mooi opklaringen in de ardennen waardoor de buien normaal gezien dus gewoon zouden kunnen doorschuiven, ipv gisteren de buien worden gestopt door de hardnekkig bewolking die aanwezig was daar... Als het binnen een uurtje hier volledig terug is opgewarmt dan zie ik toch enige kansen!
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1