Gisteren hele dag thuis, misschien 2 druppels gehad.
Vandaag werken, komt er wellicht wel onweer mijn woonplaats binnendrijven.... zit ik in Schiedam !! boeehoeeee!!!
Ik volg al sinds gisteren dit forum, gezien ik bang ben voor onweer en graag wil weten waar en wanneer ik onder me dekbed moet kruipen. Gelukkig heb ik gisteren maar 3 donders gehoord, dus was het een, voor mij, goede dag. Alleen vandaag zit ik weer in de spanning, gezien ik vanmiddag van Zwolle naar Den Haag wil en bang ben dat ik midden in een bui terechtkom. Volgens weerplaza hoef ik geen onweersbui te verwachten, maar volgens andere sites wordt het bagger (voor jullie dan niet).
Dus ik tuur hier even mee, totdat ik de moed heb gevonden om in de trein te stappen en mezelf er van overtuig dat me niks kan gebeuren.Hoi,.....
Ga er nooit van uit dat je nix kan gebeuren, natuurlijk kan dat maar die kans is kleiner dan dat je iedere dag in het verkeer zou zitten. Wees niet bang, alleen voorzichtig dat is alles dat ik je kan meegeven. Kijk eens verder in het forum er zijn zat mensen die bang zijn of waren voor onweer en posten hun vragen hier. Wellicht heb je er iets aan en kan je er iets mee.
Hier bij ons in Hemiksem( nabij antwerpen) nog GEEN ENKEL onweer gehad!!!
Alleen maar wat regen!Momenteelis het bewolkt met een heel klein beetje regen en een aangename temp van 22,5 graden.
Ik ben eens benieuwd of wij hier ook een onweer gaan krijgen???
Grtz
Gisteren kwamen mooie donders en bakken met regen tot aan zeeuwsvlaanderen en daar hield het op, bracht mij verder een paar druppeltjes.
Gisteren kwamen mooie donders en bakken met regen tot aan zeeuwsvlaanderen en daar hield het op, bracht mij verder een paar druppeltjes.
Gisteren trok er ook een buientrein over de noordzee vol met onweer... En daar was het hooguit een graad of 17. We hebben gewoon pech gehad. Maar vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen.
De kriteria voor een derecho zijn:
- de gemiddelde windsnelheid is op zijn minst 50 knopen / 93 km/h, 58 mph langs het hele stormfront
- tijdspanne van minstens 6 uur
- lijn van windschade moet minstens 400 km lang zijn
Estofex kaartje heeft er geen zin in zo te zien.
Maar is wel actief op : http://estofex.org/cgi-bin/polygon/showforecast.cgi?map=yes
| Gewijzigd: 20 juni 2013, 10:29 uur, door mrijkhals
In Alkmaar piept de zon er momenteel doorheen en het voelt gelijk al een stuk aangenamer. Nu zon, later onweer lijkt me beter dan dat het de hele dag bewolkt is door restanten van flutbuien..
Zo-o te zien bij mij om de hoek, ik had toen koffiepauze, lekker buiten op terras en niks van gemerkt.
Die heeft Tatanka vanmorgen vroeg al ge[plaatst!
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/38339/onweerskansen-17-tm-20-juni-2013/398733/#message398755
Die heeft Tatanka vanmorgen vroeg al ge[plaatst!
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/38339/onweerskansen-17-tm-20-juni-2013/398733/#message398755
Da's rond 6uur en 3 pagina's terug .
Estofex doet het niet op de radar tabs vandaar mijn post... altijd interesting.