Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baldwin, GA; Bleckley, GA; Dodge, GA; Glascock, GA; Greene, GA; Hancock, GA; Houston, GA; Johnson, GA; Laurens, GA; Morgan, GA; Putnam, GA; Taliaferro, GA; Twiggs, GA; Warren, GA; Washington, GA;

29 Dec 2024 12:13:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baldwin, GA; Bleckley, GA; Dodge, GA; Glascock, GA; Greene, GA; Hancock, GA; Houston, GA; Johnson, GA; Laurens, GA; Morgan, GA; Putnam, GA; Taliaferro, GA; Twiggs, GA; Warren, GA; Washington, GA;

29 Dec 2024 12:13:06

29 Dec 2024 12:13:02

29 Dec 2024 12:13:02

29 Dec 2024 12:13:01

29 Dec 2024 12:12:51

29 Dec 2024 12:12:49

29 Dec 2024 12:12:41

29 Dec 2024 12:11:03

29 Dec 2024 12:09:44

29 Dec 2024 12:09:35

29 Dec 2024 12:08:58

29 Dec 2024 12:08:56

29 Dec 2024 12:08:34

29 Dec 2024 12:07:51
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Tatanka
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 juni 2013, 07:54 uur | Bericht #398759
Citaat van jenssweerts, donderdag 20 juni 2013, 7:06 uur estofex geeft ons een level 1 omdat het niet goed zou kunnen opwarmen,maar als het dat wel doet gaan ze het upgraden op zo iets toch
komen trouwens opklaringen aan achter die buien in het zuiden
die bui ten zuiden van namen komt trouwens op mij af(hij is nog in frankrijk)
Dat klopt jenssweerst als de plaatjes goed zijn Level 1 wordt 2 en 2 wordt 3 spannende dag hopenlijk vallen de plaatjes nou wel goed..Meteen explosief scenario bovenin duitsland gister. | Gewijzigd: 20 juni 2013, 07:56 uur, door Tatanka
there can be only one
Ben47
Lid
20 juni 2013, 07:58 uur | Bericht #398760
Vandaag geen onweerkansen! Tenminste, het topic gaat niet verder dan t/m de 19e....:D

Edit Marga: We hebben er nog een dagje bij geplakt

Edit Ben: Gelukkig, dank je wel, dan mag het nu losbarten :D | Gewijzigd: 20 juni 2013, 08:20 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
mrijkhals
Lid
20 juni 2013, 08:26 uur | Bericht #398761
Citaat van Ben47, donderdag 20 juni 2013, 7:58 uur Vandaag geen onweerkansen! Tenminste, het topic gaat niet verder dan t/m de 19e....:D

Edit Marga: We hebben er nog een dagje bij geplakt

Edit Ben: Gelukkig, dank je wel, dan mag het nu losbarten :D

Maareh,..... toch niet een dagje bijgeplakt voor de voorspellingen he
Dan klopt het allemaal niet meer...
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Ben47
Lid
20 juni 2013, 08:48 uur | Bericht #398762
Citaat van mrijkhals, donderdag 20 juni 2013, 8:26 uurMaareh,..... toch niet een dagje bijgeplakt voor de voorspellingen he
Dan klopt het allemaal niet meer...
We gaan vandaag niet uit van voorspellingen en verwachtingen, we voelen het vandaag gewoon op onze Hollandse klompen aan of aan je water....:|

Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Nedjerov
Lid
20 juni 2013, 08:59 uur | Bericht #398765
Het was een grijze boel, maar het zonnetje breekt nu lekker door in Rijswijk. Dat is een goed teken. 
Pgs3000
Lid
20 juni 2013, 09:03 uur | Bericht #398766
Laat maar komen! Ik zit klaar, camera achterin de auto, voor het geval dat :p
Al verwacht ik hier in Zeeland niet veel, ik blijf hoopvol!!

(hallo allemaal, die ik al lang niet meer gesproken heb!!  seizoen is weer begonnen, dus ik zal hier ook weer geregeld te vinden zijn )
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Roxiejh
Lid
20 juni 2013, 09:04 uur | Bericht #398767
Level 2 .. Ziet er leuk uit. voorlopig is het zwaar bewolkt en verwachten ze regen. die melding hebk al 100 X gehad van buienalarm maar die buien zijn steeds opgelost voor ze hIer zijn. Gelukkig maar, want alleen regen is maar saai. Word een spannend dagje dus, we'll see.
Pure Nature, Just Love It .. Handle With Care, Love 'Nd Respect
Ben47
Lid
20 juni 2013, 09:07 uur | Bericht #398768
Zo, mijn klompen aangetrokken en sta nu in de wei aan de slootkant en kijk in het water. Ik zie daarin voor vandaag veel water,8) donders veel....
Sven
Moderator
20 juni 2013, 09:08 uur | Bericht #398769
Dacht echt dat ik vanmorgen om 6u werd gewekt door het onweer, bleken het afbraakwerken te zijn... wat een knal
Zie het terug zitten voor vandaag, als ik me goed herinner krijgen we vandaag dat koufront?

Edit, wat het KMI zegt: Volgende uren

Vanochtend vallen er vooral in Hoog-België onweersbuien waarbij er ook kans op hagel is. Plaatselijk valt er daar veel neerslag op korte tijd. In Laag- en Midden-België valt er lokale regen of enkele buien. De kans op onweer is daar voorlopig nog kleiner. Nevelig weer. Omstreeks 09.00 u schommelen de temperaturen tussen 15 en 20 graden. | Gewijzigd: 20 juni 2013, 09:11 uur, door Sven
Tsunami
Lid
20 juni 2013, 09:10 uur | Bericht #398770
Estofex cijfert een Derecho niet uit aan de noord-west kant van het koufront. Heb Estofex al een poos niet bekeken--> Spreken ze daar wel vaker over sinds de term vorig jaar bekend is geworden?
20 juni 2013, 09:13 uur | Bericht #398771
@Rox

Ja die app heb ik inmiddels al van mn telefoon afgegooid, de laatste tijd is het meer een 'loosbuienalarm' geworden.. Gek van die meldingen de hele tijd...

En kan iemand mij even uitleggen wat een 'Derecho' is, ik neem aan dat dit van het Spaanse woord voor recht komt?
Is dit een nieuw verschijnsel?
WimV
Lid
20 juni 2013, 09:23 uur | Bericht #398773
Koblenz krijgt nu de volle laag 

http://www.kevag.de/webcam/webcam1.html

*Edit Debbieke: link aanklikbaar gemaakt voor je* | Gewijzigd: 20 juni 2013, 09:28 uur, door Debbieke
20 juni 2013, 09:30 uur | Bericht #398774
Hier in Nuenen is het gaan regenen.
Boven België hangt een onweersbui.
Ben benieuwd wat dat gaat opleveren, de camera ligt al klaar.
Ik rie un Zundapp
Marga
Lid
20 juni 2013, 09:33 uur | Bericht #398775
Citaat van Armin_Amsterdam, donderdag 20 juni 2013, 9:13 uur ....

En kan iemand mij even uitleggen wat een 'Derecho' is, ik neem aan dat dit van het Spaanse woord voor recht komt?
Is dit een nieuw verschijnsel?

>> Hier staat alle informatie over een derecho. <<

Een derecho is zeker geen nieuw, maar wel een betrekkelijk zeldzaam verschijnsel.  Let wel, voordat een ieder met termen gaat rondstrooien, die niet van toepassing zijn:
Alleen een bow-echo, die over honderden kilometers trekt en een constante outflow winden veroorzaakt, die schade veroorzaken over bijna de hele lengte van het traject van de storm verdient de titel derecho. | Gewijzigd: 20 juni 2013, 09:34 uur, door Marga
Every cloud has a silver lining
Katrien
Lid
20 juni 2013, 09:33 uur | Bericht #398776
Die onweersbui boven België gaat wss Limburg aandoen en de andere wss 'de vlaanders'. Ik zit er weer middenin gewoon regen dus
jcroon
Lid
20 juni 2013, 09:38 uur | Bericht #398777
Van mij mag het vandaag overwaaien naar morgen, de enige dag in twee wkeen dat ik wegens ziekte, vakantie en andere zaken van collega's zo aan mijn werk gebonden ben dat ik niet eens voor een brandalarm weg zou kunnen gaan.

Maar even objectief, opwarming door zon zit er de eerste uren niet in, de bui bij Luxembrug lijkt noordwaarts te gaan, de bui ten zuiiden daarvan meer noordwest. Luxemburg breidt ook flink uit maar ja, dan komt Belgie.....
wappy
Lid
20 juni 2013, 09:39 uur | Bericht #398778
Deze week anti westen week voor onweer, alles loopt jammer genoeg stuk rond midden nl.
Siets
Lid
20 juni 2013, 09:39 uur | Bericht #398779
Dag Onweerliefhebbers!
Ik volg al sinds gisteren dit forum, gezien ik bang ben voor onweer en graag wil weten waar en wanneer ik onder me dekbed moet kruipen. Gelukkig heb ik gisteren maar 3 donders gehoord, dus was het een, voor mij, goede dag. Alleen vandaag zit ik weer in de spanning, gezien ik vanmiddag van Zwolle naar Den Haag wil en bang ben dat ik midden in een bui terechtkom. Volgens weerplaza hoef ik geen onweersbui te verwachten, maar volgens andere sites wordt het bagger (voor jullie dan niet).
Dus ik tuur hier even mee, totdat ik de moed heb gevonden om in de trein te stappen en mezelf er van overtuig dat me niks kan gebeuren.

jcroon
Lid
20 juni 2013, 09:39 uur | Bericht #398780
Citaat van Marga, donderdag 20 juni 2013, 9:33 uur

Een derecho is zeker geen nieuw, maar wel een betrekkelijk zeldzaam verschijnsel.  Let wel, voordat een ieder met termen gaat rondstrooien, die niet van toepassing zijn:
Alleen een bow-echo, die over honderden kilometers trekt en een constante outflow winden veroorzaakt, die schade veroorzaken over bijna de hele lengte van het traject van de storm verdient de titel derecho.

Dus een bow echt die "heel Nederland" pakt is bij lange na nog geen Derecho???
20 juni 2013, 09:45 uur | Bericht #398781
Bedankt Marga,

Zoals ik het begrijp is het idd belangrijk om niet te pas en on te pas 'derecho' te schreeuwen daar het niet zo is. Anders wordt het idd weer zo een term als 'Noodweer' en 'Horror(vul maar in)' ...

Momenteel in Alkmaar een graad of 18 en een luchtvochtigheid van 90%, zou mooi zijn als de bewolking even zou breken, dan kan het nog goed opwarmen. Spannende situatie vandaag.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.890 topics, welke bij elkaar 448.507 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.609 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 34 mensen aan het browsen op het forum. 4 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 34, lezen 8 mensen het topic "Discussiepagina winter 2024-2025".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden