komen trouwens opklaringen aan achter die buien in het zuiden
die bui ten zuiden van namen komt trouwens op mij af(hij is nog in frankrijk) Dat klopt jenssweerst als de plaatjes goed zijn Level 1 wordt 2 en 2 wordt 3 spannende dag hopenlijk vallen de plaatjes nou wel goed..Meteen explosief scenario bovenin duitsland gister. | Gewijzigd: 20 juni 2013, 07:56 uur, door Tatanka
Edit Marga: We hebben er nog een dagje bij geplakt
Edit Ben: Gelukkig, dank je wel, dan mag het nu losbarten | Gewijzigd: 20 juni 2013, 08:20 uur, door Ben47
Edit Marga: We hebben er nog een dagje bij geplakt
Edit Ben: Gelukkig, dank je wel, dan mag het nu losbarten
Maareh,..... toch niet een dagje bijgeplakt voor de voorspellingen he
Dan klopt het allemaal niet meer...
Dan klopt het allemaal niet meer... We gaan vandaag niet uit van voorspellingen en verwachtingen, we voelen het vandaag gewoon op onze Hollandse klompen aan of aan je water....
Al verwacht ik hier in Zeeland niet veel, ik blijf hoopvol!!
(hallo allemaal, die ik al lang niet meer gesproken heb!! seizoen is weer begonnen, dus ik zal hier ook weer geregeld te vinden zijn )
Zie het terug zitten voor vandaag, als ik me goed herinner krijgen we vandaag dat koufront?
Edit, wat het KMI zegt: Volgende uren
Vanochtend vallen er vooral in Hoog-België onweersbuien waarbij er ook kans op hagel is. Plaatselijk valt er daar veel neerslag op korte tijd. In Laag- en Midden-België valt er lokale regen of enkele buien. De kans op onweer is daar voorlopig nog kleiner. Nevelig weer. Omstreeks 09.00 u schommelen de temperaturen tussen 15 en 20 graden. | Gewijzigd: 20 juni 2013, 09:11 uur, door Sven
Ja die app heb ik inmiddels al van mn telefoon afgegooid, de laatste tijd is het meer een 'loosbuienalarm' geworden.. Gek van die meldingen de hele tijd...
En kan iemand mij even uitleggen wat een 'Derecho' is, ik neem aan dat dit van het Spaanse woord voor recht komt?
Is dit een nieuw verschijnsel?
http://www.kevag.de/webcam/webcam1.html
*Edit Debbieke: link aanklikbaar gemaakt voor je* | Gewijzigd: 20 juni 2013, 09:28 uur, door Debbieke
En kan iemand mij even uitleggen wat een 'Derecho' is, ik neem aan dat dit van het Spaanse woord voor recht komt?
Is dit een nieuw verschijnsel?
>> Hier staat alle informatie over een derecho. <<
Een derecho is zeker geen nieuw, maar wel een betrekkelijk zeldzaam verschijnsel. Let wel, voordat een ieder met termen gaat rondstrooien, die niet van toepassing zijn:
Alleen een bow-echo, die over honderden kilometers trekt en een constante outflow winden veroorzaakt, die schade veroorzaken over bijna de hele lengte van het traject van de storm verdient de titel derecho. | Gewijzigd: 20 juni 2013, 09:34 uur, door Marga
Maar even objectief, opwarming door zon zit er de eerste uren niet in, de bui bij Luxembrug lijkt noordwaarts te gaan, de bui ten zuiiden daarvan meer noordwest. Luxemburg breidt ook flink uit maar ja, dan komt Belgie.....
Ik volg al sinds gisteren dit forum, gezien ik bang ben voor onweer en graag wil weten waar en wanneer ik onder me dekbed moet kruipen. Gelukkig heb ik gisteren maar 3 donders gehoord, dus was het een, voor mij, goede dag. Alleen vandaag zit ik weer in de spanning, gezien ik vanmiddag van Zwolle naar Den Haag wil en bang ben dat ik midden in een bui terechtkom. Volgens weerplaza hoef ik geen onweersbui te verwachten, maar volgens andere sites wordt het bagger (voor jullie dan niet).
Dus ik tuur hier even mee, totdat ik de moed heb gevonden om in de trein te stappen en mezelf er van overtuig dat me niks kan gebeuren.
Een derecho is zeker geen nieuw, maar wel een betrekkelijk zeldzaam verschijnsel. Let wel, voordat een ieder met termen gaat rondstrooien, die niet van toepassing zijn:
Alleen een bow-echo, die over honderden kilometers trekt en een constante outflow winden veroorzaakt, die schade veroorzaken over bijna de hele lengte van het traject van de storm verdient de titel derecho.
Dus een bow echt die "heel Nederland" pakt is bij lange na nog geen Derecho???
Zoals ik het begrijp is het idd belangrijk om niet te pas en on te pas 'derecho' te schreeuwen daar het niet zo is. Anders wordt het idd weer zo een term als 'Noodweer' en 'Horror(vul maar in)' ...
Momenteel in Alkmaar een graad of 18 en een luchtvochtigheid van 90%, zou mooi zijn als de bewolking even zou breken, dan kan het nog goed opwarmen. Spannende situatie vandaag.