amai brent, dat is het een en ander!!! heb je foto's gemaakt?
Ja heb er 1 bijgevoegd van net voor het donker werd. Wel met een slecht toestel waarvan de flits kapot was dus eens het donker was slechte kwaliteit.. Begint trouwens terug wat meer te flitsen. heb wel leuke filpmjes maar weet niet of die te laden zijn. Foto is blijkbaar ook niet gelukt...
| Gewijzigd: 20 juni 2013, 08:00 uur, door Marga
Nog steeds met regelaam te zien. Bui hangt bijna boven Luik en trekt richting Aken. Centrum van bliksem activiteit trekt richting N.O. Hopelijk houdt die aan.
anders moet ge ze eens op youtube zetten he, kunnen we ze allemaal zien, ben erg benieuwd! | Gewijzigd: 20 juni 2013, 08:01 uur, door Marga
Ja ik zal me er morgen eens mee bezig houden. Vreemd dat de foto niet verschijnt. Kwam nochtans 'Ok' toen ik hem downloadde. Op de europese buienradar weer een nieuw staart achteraan het onweer in Hamburg. Zal korte nacht worden, nog steeds bliksem en donder, al van 9 uur vanavond!
Hier is hij dan toch.Ter hoogte van Horst, iets voor 21 uur
Jammer van de kapotte flash (dus donkere foto) maar kijk die instroom!! Gemaakt 10 min na de vorige foto die ik heb gepost (om 21.u10 in Horst, Duitsland), en pikdonker ineens! Erna hagel van 3 cm doorsnede
Berichten samengevoegd door Debbieke | Gewijzigd: 20 juni 2013, 10:19 uur, door brent
Jammer van de kapotte flash (dus donkere foto) maar kijk die instroom!! Gemaakt 10 na de vorige foto die ik heb gepost (om 21.u10 in Horst, Duitsland), en pikdonker ineens! Erna hagel van 3 cm doorsnede
vet! dat moet een spectakel geweest zijn. | Gewijzigd: 20 juni 2013, 08:01 uur, door Marga
Succes en veel plezier met de huidige en in verwachting komende onweders... En veel nowcastplezier nog hé
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Het zal denk het beste zijn als alle bewolking oplost zodat het lekker op kan warmen, want warm dat is het nu zeker niet.
A level 2 was issued for south-western and central Germany, the Netherlands, western Alps and surroundings mainly for severe wind gusts and to a lesser extend large or very large hail, excessive precipitation, and tornadoes.
voor de estofex uitleg klik hier
Knmi guidance van 5uur grote twijfels!!!!
MODELBEOORDELING:
Grootschalig gezien zijn alle modellen tamelijk consistent. Tevens wordt door alle modellen de onstabiele situatie, waarin lokaal of op uitgebreidere schaal (onweers)buien (shear 0-6km 35 kn) kunnen ontstaan, weergegeven. Echter de positie van de thermische laagjes, de activiteit van de buien en de exacte timing en positie verschillen per model en ook per opeenvolgende runs. In deze situatie zijn de modellen voor wat de buien betreft enkel indicatief te gebruiken, het overige blijft nowcasting. De koufrontpassage lijkt binnen aanvaardbare marge berekend te worden, maar de activiteit verschilt nog al. Door kouadvectie over het grondfront heen, lijken de buien in de pre-frontale zone de koufrontactiviteiten over te nemen. Echter de windruiming volgt na koufrontpassage.
BEWOLKING:
Boven de Noordzee bevindt zich hier en daar ST, elders restanten van buien in het zuiden op middelbaar en hoog niveau. Verticale doorsnedes en de progtemps geven een acceptabel onstabiel beeld aan, vooral op enige hoogte en op nadering van het koufront zullen de Cb's meer georganiseerd zijn en de basis zal richting 3000 vt dalen.
NEERSLAG:
Vanochtend restanten van buien uit België. De meer georganiseerde buien die in de loop van de dag in de modellen zitten lijken, ook gezien de overeenkomsten in de uitvoer van de diverse modellen, goed opgepakt. Na koufront passage mogelijk nog een enkele bui. Vrijdag in het hele land kans op een bui, o.a. op de overtrekkende occlusie
Bron: Estofex,Knmi
| Gewijzigd: 20 juni 2013, 06:57 uur, door Tatanka
komen trouwens opklaringen aan achter die buien in het zuiden
die bui ten zuiden van namen komt trouwens op mij af(hij is nog in frankrijk) | Gewijzigd: 20 juni 2013, 07:17 uur, door Jenss