Dat gevoel heb ik ook wel eens. Ik woon aan de Leuvense ring (uitzicht op het zuiden) en het lijkt net alsof de buien altijd precies ten oosten langstrekken... over het Hageland dus. Maar niet altijd. De Pukkelpopstorm heeft vijftig meter hier vandaan bijvoorbeeld ook een boom omgeblazen, en een stukje naar het zuiden is toen een heel stuk bos neergemaaid door de windstoten...
hopen dat er misschien nog iets gaat gebeuren en ik wakker wordt.
zo niet slaap ik misschien goed ondanks de warmte. (denk het niet bah plak bende)
ik voorzie een herhaling van vorig jaar toen het 2dagen warm was en er niks geburde pfff.
de echte klappers zullen toch in NL moeten gaan ontstaan.
Ja, in theorie hebben we open grenzen. In de praktijk valt het tegen zoals je nu ziet, er komt niets Nederland binnen
activeren is wel groot woord he. is aan samen voegen maar zal wel uit een vallen ben ik bang. maar hoop doet leven.
Btw jij en ik wonen dicht bij elkaar dus waarschijnlijk zelfde mee gemaakt vandaag
En de Duitse meteo bericht over extreem zwaar onweer in dat hele gebied met inmiddels meer dan 60.000 bliksemontladingen geteld uit deze bui.
Thx. Flink wat flitsen in de verte ja. Die krijgen dadelijk ook een voltreffer als ik het zo zie. Ben benieuwd
Gaat flink tekeer daar in de verte, je ziet steeds een verticale bliksemschicht | Gewijzigd: 19 juni 2013, 23:19 uur, door Hunder
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
activeren is wel groot woord he. is aan samen voegen maar zal wel uit een vallen ben ik bang. maar hoop doet leven.
Btw jij en ik wonen dicht bij elkaar dus waarschijnlijk zelfde mee gemaakt vandaag
ja weinig tot niks gehad een paar druppels op een gloeiende plaat.
en een vies zonnentje.
maar als ik het goed zie is daar in belgie meer activiteit als even geleden.
ik heb nog steeds hoop
Hier in Muizen-Mechelen is 't nog héél rustig. Terraslicht aan, en we zitten nog steeds buiten.
Aardedonker verder, dus als er een ontlading in de verte is, zien we die zeker...
En de Duitse meteo bericht over extreem zwaar onweer in dat hele gebied met inmiddels meer dan 60.000 bliksemontladingen geteld uit deze bui.
Thx. Flink wat flitsen in de verte ja. Die krijgen dadelijk ook een voltreffer als ik het zo zie. Ben benieuwd
Gaat flink tekeer daar in de verte, je ziet steeds een verticale bliksemschicht
Word inderdaad steeds heftiger. best wat schichten worden daar tevoorschijn getoverd