Heb je mooi goed
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Heb je mooi goed groeit en bloeit van alles.. kan dalijk ineens weer ontploffen tog
Heb je mooi goed
IK ben bang dat het klopt. Rond deze tijd van de dag is een heractivatie erg zeldzaam. Wie weet dat er vannacht nog iets moge ontwikkelen maar ik gooi mn dobbelstenen op morgen.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
En het onweer is er behoorlijk uit gegaan,hij lijkt te groeien maar dat is dus het inzakken Kijk even naar de wolkenhoogte. Blijft weinig van over in vergelijking met een half uur geleden. | Gewijzigd: 19 juni 2013, 20:54 uur, door thunderfreak
Een half uur erna (zie plaatje) nog eens. Toen ik alles terugkeek zag ik pas dat het op de grens van Groningen en Friesland allemaal ontstond.
Komt het vaker voor dat onweersbuien spontaan boven land onstaan in Nederland?
Kijk even naar de wolkenhoogte. Blijft weinig van over in vergelijking met een half uur geleden.
Dit hadden we dan ook kunnen zien aankomen. Onweders uit Frankrijk die zich in de late na-middag ontwikkelen bereiken ons land zelden of nooit in de avond door afzwakking. Dus ook dit lijkt niets te worden.
Een half uur erna (zie plaatje) nog eens. Toen ik alles terugkeek zag ik pas dat het op de grens van Groningen en Friesland allemaal ontstond.
Ja, dat komt zeker vaker voor, maar alleen als het zo warm is als nu.
| Gewijzigd: 19 juni 2013, 20:58 uur, door Googler
enorm warm? ik meet welgeteld 26.6graden hier in Kontich. De buien breiden simpelweg uit en zakken in ,too bad ,morgen weer kansen.Jill Peeters heeft simpelweg te lang in Tornado Alley rondgehangen en ziet plots overal supercellen en orkanen. Deze weervrouw in combinatie met 'het laagste nieuws' en heel Belgie staat op zijn kop
Conclusies trekken uit iets dat nog maar net in aantocht is en dan al afschrijven... Gaat er toch wat over vind ik. Ben blij dat er nog mensen zijn die dit toch nog positief bekijken en dus gewoon gezellig mee gaan nowcasten
Dus aub, geen posts die alleen maar negativiteit bieden of dingen die totaal onnuttig zijn als bijdrage aan dit forum
Thnx alvast
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ja, dat komt zeker vaker voor, maar alleen als het zo warm is als nu.
Het grappige is dat het na een bui in de middag n flink stuk is afgekoeld, en minder benauwd is geworden.
Dat daarna alsnog die bui ontstaat vind ik wel bijzonder.
Hoewel, als ik terugdenk aan een plaatje eerder vandaag, dat plaatje met de hitte vanuit t oosten en die straalstroom over ons land, zou t net op die scheidingslijn zijn waar die buien ontstaan.