En om niet te ver af te wijken, terug on topic nu
Er zullen wel altijd plaatsen uit de boot vallen, is nu eenmaal typisch voor onweer!
Geniet gewoon van het voorspel en eventueel van de daad zelf maar ik doe een warme oproep om het geklaag ergens anders neer te pennen.
Is zeer frustrerend voor velen!
YESSSS, je hebt zoo gelijk
Maar voor de echte experts, plaats ook berichten als jullie zeker weten dat niets/niet veel komt.
Dit voorkomt een hoop geeeger en teleurstellingen. | Gewijzigd: 19 juni 2013, 17:12 uur, door victordebruyn
Zou je me dit eens kunnen uitleggen? Lijkt me interessant om te weten hoe je hier bij komt en hoe dit dan werkt. oei , daar ben ik niet echt de expert voor , maar als je de bui bekijkt trekt ze in eerste instantie noordelijk , maar hij zal door de oost-noordoostwaartse druklijnen ( check de link ) als het ware teruggeduwd worden recht naar belgie en nederland . de exacte positie van die bui is ook niet zo belangrijk , hij is nu eenmaal zo groot als west-vlaanderen , oost- vlaanderen en henegouwen samen . dit is mijn amateuristische uitleg . misschien zijn er ook experts met een iets betere uitleg
Ik durf met veel zekerheid te zeggen dat het onweer niet westelijk van de lijn breda-lelystad-leeuwarden komt.
Zodra er een koufront aan komt kan je meer bouwen op de 24 uurs radar maar blijft onzeker.
De 24 uurs radar is gewoon gebaseert op het computermodel HARMONIE en is dus best interresant.
Heb het de laatste tijd gepolst en kwam regelmatig behoorlijk uit de bus.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Daar ben ik het niet helemaal mee eens , dit mede omdat de factor "kustgebied" zeker in de nacht weinig invloed heeft mbt tot de ontstane situatie...
| Gewijzigd: 19 juni 2013, 17:51 uur, door Marga
is het zo warm bij jou, hier is het zowat 10 graden kouder op 70 km afstand
@Sander: idd, maar volgens mij gaat hij zo oostelijk trekken zoals alle andere buien deden( ofwel is dit hem nog niet, ?) | Gewijzigd: 19 juni 2013, 17:28 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1