Vanochtend was het trouwens een schouwspel van jewelste. Bliksem als een stroboscoop, windstoten als een gek en flinke regen/hagel in Heerlen. Zo heftig hoeft het voor mij ook niet | Gewijzigd: 19 juni 2013, 15:16 uur, door Peter Derks
denk ik ook alleen is de vraag of het ons wel bereikt
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
denk ik ook alleen is de vraag of het ons wel bereikt
ja ik denk het wel,het lijkt nu alsof het onder ons door trekt maar het zal aan de oostkant aangroeien
Spreken ze over grote complexen zowel vannacht als morgenavond.
Inderdaad, tussen het koufront(dat zich nu nog net onder Parijs bevindt) en de Frans-Belgische grens is er een brede strook opklaringen. Daar is het nu zo'n 26 à 28°C, veel warmer dan de 22-23°C in Brussel/Gent. Nadat de cellen die zich nu nog aan de grens bevinden het land binnenschuiven en uitregenen (ik denk niet dat er daar nog nieuwe gaan ontstaan aangezien het daar al sterk is afgekoeld), zal die opklaringenband passeren. De namiddag- en avondzon zal dus tegen het naderen en de doortocht (rond middernacht in België) van het koufront de temperatuur nog een paar graden doen stijgen en voor wat meer lift zorgen. Het echte werk zal dus pas voor vanavond of vannacht zijn.
| Gewijzigd: 19 juni 2013, 15:34 uur, door Anseriform
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Zie roze vlekken
Hier in Emmen trekken wat buien westerlijk langs ons met gerommel in verte en veel wind, maar verder geen zware onweerbuien helaas die echt over Emmen trekken
Ja, beetje jammer tot zover.... Maar ik heb wel goede hoop voor later!