Zelf heeft ze benadrukt dat er PLAATSELIJK heel zwaar onweer kan zijn met alles er op en er aan.
Blijkwaar was David vandaag aan de beurt voor het weerbericht. Hij legt wel heel vaak de klemtoon op plaatselijk onweer, alsof hij hiermee alle mensen die hysterisch werden van die superstorm, even wou geruststellen.
Ik snap het wel, dit is gruwelijk opgeblazen, nu vreest heel Nederland en België voor tornados en paniek (bij sommigen zitten de berichten uit de VS er nog in), terwijl het vermoedelijk maar op een paar plaatsen losgaat. De rest krijgt een normale onweersbui, of een paar sputjes. Helaas is het nog slecht voorspelbaar waar de klappen vallen, dus krijgt het hele land een waarschuwing. Voorlopig warmt het nu in het midden en oosten van Nederland goed op, dat zorgt voor meer knal
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Tot nu toe is het vooral fris, bewolktm, waaierig en droog.
Maar, de zon probeert langzaam aan door te breken.
Dus wie weet gaat het nog wel wat worden vandaag.
Rond 3 uur heb ik wel liever ff de zon en warmte weg.
Namelijk dan rijles tot 4 uur. Heb veel liever storm.
Zelf ben ik ook een 112 fotograaf, dus hou de meldingen ook goed in de gaten.
Maar er valt nog weinig te melden op een paar stormschade meldingen na.,
Wel een opgeschaalde (middelbrand) woningbrand in Dwingeloo.
Volgens media aldaar vanwege een blikseminslag, maar of dat echt zo is.
Blijft me wel boeien hoe verschillend alle weersite's zijn.
De een zegt de hele dag bewolkt, morgen pas alleen regen.
De ander zegt tot vannacht droog, en dan regen/onweer.
En de ander zegt vanmiddag rond 4 uur al regen/onweer.
Goed, weer/weeronline/buienradar heeft t wel erg vaak mis.
hoor eigenlijk niets meer van dat front? Dat komt toch nog he of niet?? Zoals net werd gezegd ontstaan er nu weer nieuwe buitje in N-FR en die lijken allemaal samen te smelten... Ben benieuwd
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder