het is geen rechte lijn maar een bocht die eerst naar het noorden gaat en dan langzaam meet noord-oost.
gebaseerd op de voorspelling van onze westelijke forumgenoten ("we krijgen nooit wat") zal dat buiten de NL kust om gebeuren.
Heb de radar net bekeken. De ene helft buigt naar noord oost en de andere helft de zee op.
Dan kunnen beter de westerlingen voorspellers worden naar aanleiding van je citaat.
Citaat van Tom Soutendijk, woensdag 19 juni 2013, 10:05 uur Die westvlaamse buien kunnen het westen nog wel is aan doen ook, hou de hoop erin
Gaan linearecta de zee op. Ben hier ook niet om de hoop in elkaar te trappen.
Ben gewoon realistisch.
Berichten samengevoegd door Marga
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Oke dat is dus wat nu mijn kant op komt haha. Hier nu al behoorlijk wat gedonder en geflits, laten we hopen op iets moois. (Die hagelstenen laat maar weg, vind mijn auto niet zo tof denk ik.)
nu al buien? ik denk dat alle basisscholen in Nederland waterfeesten hebben georganiseerd ivm de hitte en, alle kids (tenminste, hier wel) zijn met badkleding naar school gegaan en nu regent het???
erg sneu!!!
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Maar dat maakt niet uit.
Ik heb liever dat alles verdwijnt en dat alles goed opgewarmt wordt.
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
begin de dag met een lach..
Want een donder in de morgen,
Vergroot de kansen voor vanacht!
Op het moment steeds wat dunner wordende bewolking hier in Nijmegen.
Tot een uur geleden wat licht gerommel en gedonder gehad.
Nu op het moment van typen een verlate/verdwaalde kleine rommel buiten..
Ben benieuwd of de warmte nog doorbreekt vandaag, lijkt me cruciaal voor eventueel wat gedonder in de avond.
Naja.... nu maar hopen dat het gezegde "wie het laatst lacht, lacht het best" waarheid is.
Mijn dochtertje van 4 stond ook al klaar in badkleding. Net op tijd begon het te regenen, zodat ik haar nog kon omkleden. Het wordt ondertussen met een doorkomende zon wel benauwd. Maar heet? Nee niet echt. Maar dit hadden ze wel verwacht: aan de kust lagere temperaturen. Dus ze heeft nu een regenjas, handdoek en badkleding in haar tas mee. Van alle markten thuis in de lijn van het Nederlandse weer
Nu klaart het behoorlijk op, dus de temperatuur gaat lekker stijgen. Kijk enorm uit naar later vandaag en de komende nacht en wat zich dan mogelijk gaat ontwikkelen.
Omroep Brabant had wel een leuk item over het verwachte 'vuurwerk':
http://www.omroepbrabant.nl/?video/82074602/Onweer+verwacht,+Brabant+is+er+klaar+voor.aspx&action=media
| Gewijzigd: 19 juni 2013, 10:30 uur, door Richard Danklof