20 a 30 km per uur rijden op autostrade. Harder ging gewoon niet.
Om de 5 seconden serieuze ontladingen.
Spijtig dat ik op tijd op mijn werk moest zijn, anders had ik nog meer foto's kunnen maken.
Juist voordat de bui begon heb ik een filmpje gemaakt
Hoe krijg ik het filmpje ge-upload?
Alvast bedankt
Zwoel weer. De temperatuur is binnenshuis 22,4 en buiten momenteel 25,6.
Bijna geen zon te zien. Dat gaat een benauwd dagje worden. Zal door al dat vocht inderdaad een drukkend warme dag worden!
KNMI geeft aan dat er toch geregeld zon zal zijn in de namiddag. KMI zegt dat het 'maar' 28 graden wordt in het centrum vandaag, weet niet of ik dit echt moet geloven
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Gisteren was het heet, maar nog prima te doen met n windje en de zon erbij. Zal vandaag wel n handdoek meenemen, maandag en woensdag zijn sjouwdag in de winkel waar ik werk...pffff....
Maar ik heb er ervaring me. Twee 2 liter flessen water twee uur in de vriezer, dan zit er n mooi ijslaagje in. Die gaan wel n paar uur mee
| Gewijzigd: 19 juni 2013, 10:19 uur, door Marga
Vooral in het westen van het land komen er geleidelijk onweersbuien. Elders blijft het meestal droog met soms brede opklaringen, maar er is nog altijd kans op (onweers)buien.
De westhoek zou wel eens prijs kunnen hebben, die onweerders net over de grens bewegen precies alle kanten uit!
Voor geïnteresseerden: Beide zijn te zien op http://www.almelose-ruiterdagen.nl/webcam/
p.s. Sorry voor de reclame van Ustream tussendoor.
(Ik ben op het evenement, vandaar dat ik jullie ook even een bericht stuur)
*Edit Debbieke: link aanklikbaar gemaakt* | Gewijzigd: 19 juni 2013, 10:03 uur, door Debbieke
Logisch, dat komt dat de verwachtingen voor geen kant kloppen. (helaas...) Er worden dan vanzelf meer waarnemingen geplaatst.
het is geen rechte lijn maar een bocht die eerst naar het noorden gaat en dan langzaam meet noord-oost.
gebaseerd op de voorspelling van onze westelijke forumgenoten ("we krijgen nooit wat") zal dat buiten de NL kust om gebeuren.
Logisch, dat komt dat de verwachtingen voor geen kant kloppen. (helaas...) Er worden dan vanzelf meer waarnemingen geplaatst.
Weeze (47652)
Vorwarnung vor Gewitter,
Warnstufe Rot möglich
gültig von: Mittwoch, 19. Juni 2013, 16:00 Uhr
gültig bis: Freitag, 21. Juni 2013, 02:00 Uhr