Hoe dan ook is het heerlijk om weer de donder te kunnen horen Aantal ontladingen waren er te zien en toch aardige donders! | Gewijzigd: 19 juni 2013, 09:05 uur, door Kevintje
Toch ben ik maar even wat lager de flat ingevlucht, op een moment leek het gewoon een aantal keer in een minuut redelijk dichtbij in te slaan / een ontlading plaats te vinden. Het klonk behoorlijk fel ook al was de bui best tam.
Het meest vreemde van alles was nog dat ik de bui echt niet zag aankomen, de bewolking was gewoon licht grijs, niets geen donkere koppen of wat dan ook, gewoon een lichtgrijs wolkendek. Ook heeft het hier amper geregend, wel wat dikke druppels en zo nu en dan wat meer regen. Maar dat is denk ik binnen 5 minuutjes opgedroogd.
Ik ga straks naar school voor mijn tentamens en daarna al de wiederweer weer terug, geen behoefte aan een bui op m'n koppie.
tot ongeveer een half uur geleden een prachtig onweer gehad. Redelijk wat ontladingen en krachtige donders.
Na afloop mooie wolkenluchten met oa Mammatus.
Vandaag op chase met oa Rooie Ruud en Gijs de Reijke.
@ Frans, Weeze ligt hier een kleine 20km vandaan. Aan deze kant van de maas hebben we geen hagel gehad. Helaas, want zo'n mooie stenen had ik graag op de foto willen hebben.
Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
Vroeger keek je naar de lucht en merkte je het niet als er voor de zoveelste keer een complex aan je neus voorbij ging.... Zo kun je het ook zien.
Ik zie een bui in het oosten, ik zie een bui in het zuid-westen, oost lijkt wat af te nemen ten gunst van die bui in noord-west duitsland
de NW Frankrijk bui zal West Brabant zeker niet gaan pakken, Zeeland geef ik nog wel een kans
(Die bui is ook groter als wat het Oosten voorbij zag.ziet komen)
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
tot ongeveer een half uur geleden een prachtig onweer gehad. Redelijk wat ontladingen en krachtige donders.
Na afloop mooie wolkenluchten met oa Mammatus.
Vandaag op chase met oa Rooie Ruud en Gijs de Reijke.
@ Frans, Weeze ligt hier een kleine 20km vandaan. Aan deze kant van de maas hebben we geen hagel gehad. Helaas, want zo'n mooie stenen had ik graag op de foto willen hebben.
Erg dynamische bui net over Weeze gegaan...duidelijke Arcus zichtbaar en redelijk veel CC en CG ..... ik vreesde een beetje over de auto maar 1,5 cm hagel gaat nog wel. Succes met chasen ...ik blijf lekker in mijn buurt.... altijd een goede hotspot in deze regio
Zo te zien hebben er nu al een paar de hoofdvogel afgeschoten
Denk wel dat de zon hier binnenkort zal doorbreken en dan kan het gaan opwarmen
Oja, na enkele pagina's te hebben doorgelezen, er is ook een klaagtopic!!!!
Zo te zien hebben er nu al een paar de hoofdvogel afgeschoten
Denk wel dat de zon hier binnenkort zal doorbreken en dan kan het gaan opwarmen
Oja, na enkele pagina's te hebben doorgelezen, er is ook een klaagtopic!!!!
Haha, ach, laat ze. Ieder hier is enthousiast over onweer. Als er grootst gedeelte langs je trekt, is dat teleurstellend. Aangezien er een flink aantal fikse buien overgetrokken zijn.
Daarnaast zijn en blijven we Nederlanders en hebben we altijd wat te klagen over het weer . Haha!!
Overigens hoop ik dat vanavond alle remmen los gaan hier, alles lijkt erop dat het kans van slagen heeft.
Van 19/06 08u tot 20/06 20u : Vanaf vandaag tot en met morgen trekken verschillende golven met buien vanaf Frankrijk over ons land. Lokaal is daarbij intense neerslag, onweer en hagel mogelijk. Er kunnen rukwinden mee gepaard gaan.