EDIT: hier op bovenstaand kaartje kan je zo zien dat aan de Westkant van de onderste bui aan het activeren is en dat zou dus positief zijn voor hier, maar we zullen wel zien | Gewijzigd: 19 juni 2013, 06:13 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Klopt. Die hele kleine wolk achter de onweersbui is uit het breiden heb een filmpje ervan gemaakt.
Jammer dat ik op het oosten uitkijk hier. Heb een activerende cel net boven de grens met Duitsland voor de bui een stukje gefilmd voor zover dat vanaf het blakon mogelijk was.
Misschien vanmiddag erop uit. Hangt er vanaf wat de boelgaat doen.
Klopt ik denk dat het nu flink gaat op warmen zometeen en dat het vanmiddag of vanavond weer loos gaat hopelijk. Foreca Weather meld voor Zuid Limburg morgen ook onweer. | Gewijzigd: 19 juni 2013, 06:14 uur, door Antares
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
EDIT: hier op bovenstaand kaartje kan je zo zien dat aan de Westkant van de onderste bui aan het activeren is en dat zou dus positief zijn voor hier, maar we zullen wel zien Idd Thunderstorms allemaal multicell onweer ploffers kunnen zo dr ineens zijn
leek op pukkelpop ? bij lange na niet ! dit was een groeiende bui die in sterkte toenam pukkelpop was een bow echo.
Ben stuk gaan rijden en zat er midden in, alleen een bak regen en paar leuke cg,s
dacht op een moment dat het ff hagelde maar leken meer dikke regendruppels.
windstoten waren ook niet echt sterk, stond op plateau en auto bewoog nauwelijks.
maar neemt niet weg dat wij toch al wat spektakel hebben gehad vandaag
A level 2 was issued for Central to Northeastern France mainly for large to very large hail, damaging wind gusts, tornadoes and to the lesser degree for excessive precipitation.
A level 2 was issued for BENELUX to Northern Germany mainly for large to very large hail, damaging wind gusts and excessive precipitation.
A level 2 was issued for extreme Northwestern Switzerland and Southwestern Germany mainly for large to very large hail and severe wind gusts.
A level 1 was issued for Southeastern France mainly for large hail and severe wind gusts.
A level 1 was issued for Denmark mainly for large hail, severe wind gusts and excessive precipitation.
A level 1 was issued for the Alpine, Carpathian regions, Bohemia and Eastern Germany mainly for large hail, severe wind gusts and excessive precipitation.
leek op pukkelpop ? bij lange na niet ! dit was een groeiende bui die in sterkte toenam pukkelpop was een bow echo.
Ben stuk gaan rijden en zat er midden in, alleen een bak regen en paar leuke cg,s
dacht op een moment dat het ff hagelde maar leken meer dikke regendruppels.
windstoten waren ook niet echt sterk, stond op plateau en auto bewoog nauwelijks.
maar neemt niet weg dat wij toch al wat spektakel hebben gehad vandaag :
Inderdaad, Bij de Pukkelpop storm werd het hier pikzwart voor het onweer toesloeg en we hadden een paar serieuze inslagen in de buurt en extreem hevige rukwinden en hagel. (we zaten in de kern 80 km voor pukkelpop dus het was toen nog een het activeren). Ik weet nog dat mijn broer toen nog tegen mij heeft gezefd dat er doden gingen vallen omdat het zo fel onweer was. (Een uur later kreeg hij gelijk). Het begint hier nu trouwens ook te bliksemen maar het lijkt van geen kanten op de Pukkelpoop storm
Wilt die bui eerst niet komen, nu wilt hij ook al niet weggaan
Wilt die bui eerst niet komen, nu wilt hij ook al niet weggaan
haha,ik hoop dat die bui in frankrijk niet op ons af komt want anders word het niet warm genoeg
Er vanuitgaand dat de buitjes die nu zichtbaar zijn zullen oplossen...
Krijgen we te maken met avond / nacht onweer. ( midden / oosten )
Tenminste dat is wat het knmi zegt... Ik ben benieuwd lekker werken zo :/
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
Het koufront zou toch een serieus exemplaar met zich mee brengen volgens de recente info dus ... momenteel is dat een ja Deze buitjes ontstaan door dagelijkse gang( denk ik toch)