volgens mij brand het in het bos rechts door een blikseminslag als je goed kijkt
EDIT; was al gepost blijkbaar :p
En toen was het weer verdwenen...
Verdorie frans, Welke is he tnou. Ik wilde al bijna het klaagtopic op gaan zoeken dat ik in limburg moest blijven voor het goede onweer. Maar in tegenstelling zit ik nu in breda te vertoeven!!!. Kreeg bijna een hartaanval toen ik dat eerste plaatje zag.
aan mijn kant 24 uurs verwachting
Verdorie frans, Welke is he tnou. Ik wilde al bijna het klaagtopic op gaan zoeken dat ik in limburg moest blijven voor het goede onweer. Maar in tegenstelling zit ik nu in breda te vertoeven!!!. Kreeg bijna een hartaanval toen ik dat eerste plaatje zag.
aan mijn kant 24 uurs verwachting
't is toch wel echt opvallend dat die level 1 de hele duitse grens afgaat.
ik vond het anders wel even verfrissend om buiten te loepn met de honden beter dan vanmiddag in elk geval, maar binnen is het warm ja dat klopt
Als Woensdag niets word, hebben we altijd nog Donderdag. Wat er nu erg goed uitziet.
Deze kaarten zijn van Donderdag 19:00 in de avond.
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
't Is hier goed te doen met de zeewind hoor!
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Jouwn uitleg
Bedankt voor de info.
En inderdaad, je hebt ze vaker dan word gemeld.
thunderstorms_4ever ook jij bedankt
Als die lijn inderdaad naar Enschede loopt heb ik morgen een redelijke thuiswedstrijd.
Even kaartje laten staan voor alle duidelijkheid!
Dit lijkt me een vrij correct kaartje, de kuststreek zal inderdaad minder kans hebben op zwaar onweer, temperatuur zal daar 'maar' 20° zijn.
Mensen in gebied 2 maken inderdaad KANS op een deftig onweer!
Dit lijkt me een vrij correct kaartje, de kuststreek zal inderdaad minder kans hebben op zwaar onweer, temperatuur zal daar 'maar' 20° zijn.
Eerst maar eens zien dan geloven.
Voorlopig ken ik me heftig onweer herinneren bij 18 graden langs de kusten terwijl het Oosten een afkoeling kreeg die geruisloos ging nagenoeg. 25/26 mei 2009 geloof ik.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
En de cape dan, die ligt veel meer naar het oosten zo te zien.?
En de cape dan, die ligt veel meer naar het oosten zo te zien.?
Cape zegt ook nog niet echt veel. bij 500 kg/kj kan het al heftig los gaan. Of bij 2500 kan het ook bijvoorbeeld geruisloos gaan. Ligt er aan wat andere meters doen. Daarbij in de Woensdag avond en nacht zijn de kansen overal gelijk geworden.
| Gewijzigd: 19 juni 2013, 00:28 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.