EDIT: Ow, bedankt Katrien Was net wat later... En inderdaad, was niet veel te zeggen eigenlijk... Hij vond het eigenlijk gewoon wat overdreven Kijk dat zijn nu woorden die alles relativeren, niet het weer maar meteokretologie....
Heb helaas geen tijd alle kaarten te bekijken maar als ik de pluimen zo zie dan zie ik het steeds opschuiven met de (forse) neerslag, veel pluimen (regonale verschillen mogelijk) geven woensdag steeds minder regen en pas in de loop van donderdagmiddag/avond veel regen. Het lijkt wat op te schuiven?
Onweer op woensdag 19 juni
| Gewijzigd: 18 juni 2013, 08:45 uur, door NoodweerBenelux
Ik kan me je frustratie voorstellen maar als je dan met argumenten komt spreek dan wel over dingen
die echt zo zijn. Onweer vanuit het oosten is al zeldzaam genoeg. De meest flinke onweerscomplexen
hebben we toch echt vanuit het zuiden gehad. Onweer is echter zo moeilijk te voorspellen dat het
altijd een beetje gissen is over de plaats en timing. Persoonlijk denk ik dat het wel goed gaat komen.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
En om er dus even op mijn vorige post verder te gaan. Wat er morgen/ donderdagnacht verwacht wordt
komt niet eens in de buurt van gisteren. Zelf heb ik gisteren ook de radar gevolgd maar het leek meer
op een singular supercell.
Wat morgen naar alle waarschijnlijkheid verwacht wordt is een groep georganiseerde onweersbuien
in een groot complex ook wel multi convective system of MCS genoemd. De overlast ten gevolge
van deze systemen die vaak een hoog aantal ontladingen en hemelwater met zich meebrengen zijn
plaatselijk vaak minder in kracht maar wel vernietigender als ik het zo mag zeggen op grote schaal.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
niet zo negatief, de afgelopen jaren hebben we in Helmond behoorlijk wat onweer te verduren gehad. Vorig jaar was het zeker 15 keer flink raak! En het begon al eind april.
Zoals gezegt, Hirlam berekend geen neerslag
Wel de draainde wind vanaf zee
GFS berekend ook die draai van de wind
En wel neerslag
Met kans op onweer
Meteo-VistaMOS heeft de wind ook
Kans op buien met onweer volgens Meteo-VistaMOS
©Onweer-Online | Gewijzigd: 18 juni 2013, 11:36 uur, door Debbieke
Onweer op woensdag 19 juni
-plaatje-
hmmmm ik zit in de rode zone, is dat ook nog goed? wel maar 75procent
| Gewijzigd: 18 juni 2013, 12:03 uur, door michael1991