Hoezo?
Staat tot Woensdag 06.00 uur.
Morgen een level 1 (KANS op een geisoleerde bui tot Woensdag 06.00) Daarna volgt er een update tot Donderdag 06.00 uur,die zal een level 2 geven naar alle waarschijnlijkheid en heel mischien een 3.
Mocht de situatie veranderen in welk opzicht dan ook,dan passen ze dat per direct aan.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
EDIT: Kaartjes zijn beter geworden. Zeker voor de kust kan het een mooi spektakel worden met deze run. Hopelijk krijgen we heir in het centrum daar iets van mee( moest er hier iets ontstaan)
| Gewijzigd: 18 juni 2013, 05:46 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
ik snap trouwens niet waarom mensen aan een level 3 denken woensdag,er word nauwelijks windschering berekent
| Gewijzigd: 18 juni 2013, 06:10 uur, door Jenss
Woensdag is bij mij de kans op onweer bijna niet, maar donderdag ziet er nog redelijk uit.
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
als het onploft zou dat wel kunnen denk ik
maar dat van pukkelpop was gewoon toevallig op de verkeerde locatie,dat komt meer voor dan je denkt hoor,alleen meestal niet boven een festival
| Gewijzigd: 18 juni 2013, 06:55 uur, door Jenss
http://www.hln.be/hln/nl/2654/Extreme-Aarde/article/detail/1653697/2013/06/18/Superstorm-op-komst.dhtml
KMI:
Van 19/06 17u tot 20/06 04u : In de loop van woensdagnamiddag groeit
de kans op zware onweersbuien. Vooral woensdagavond en tijdens de
nacht van woensdag op donderdag kan er hevig onweer ontstaan, met
lokaal overvloedige neerslag.
Momenteel is het echter nog onmogelijk om details te geven over de
verwachte timing en locatie van deze onweersbuien.
NEERSLAG:
Overdag is de buienkans niet groot. Convectie vanaf de grond is niet mogelijk als gevolg van een blokkerende inversie. Convergentie onderin als gevolg van de verschillende thermische laagjes en temperaturen die lokaal tot boven de 30 graden stijgen zorgen er wel voor dat oplettendheid geboden blijft. De neerslagsignalen die Harmonie en ook Hirlam in de nacht naar woensdag laten zien, zien er serieus uit. Er geldt echter wel dat, evenals vandaag, er dan nog geen overtuigende dynamische triggers aanwezig zijn en dat het dus buien zijn die elders (boven Frankrijk) zijn ontstaan en die dan in de bovenstroming onze kant op worden gevoerd. Ze lopen dan wel de hoogterug in en de vraag is dan in hoeverre de buien nog actief kunnen blijven. Bovendien is er vanaf ongeveer 8000 vt niet heel veel schering. Grootste activiteit blijft boven zee, maar het patroon hoeft maar iets te verschuiven of het westen krijgt er mee te maken. Woensdag in de middag en avond zien we de kans op sterke convectieve signalen groter worden, maar de locatie is uiterst onzeker op deze termijn. Als de buien vanaf de grond kunnen gaan ontstaan wordt de kans op (zwaar) onweer groter. Vandaag lijkt dat nog niet aan de orde. KOUW komt voor het ZW vanmiddag met 45%. INDECS komt met erg hoge waarden (waarschijnlijk door de hoge waarden van de Boyden en Jefferson index die meewegen).
Bron: Knmi | Gewijzigd: 18 juni 2013, 07:10 uur, door Tatanka
zal zien want hij komt maar niet aan bod, hopelijk voor ik mijn examens moet gaan doen, dan kan ik hier even snel zeggen wat hij zei.
EDIT: Ow, bedankt Katrien Was net wat later... En inderdaad, was niet veel te zeggen eigenlijk... Hij vond het eigenlijk gewoon wat overdreven | Gewijzigd: 18 juni 2013, 07:39 uur, door thunderstorms_4ever