Ik weet niet waar je DAT vandaan haalt. Alleen meteoconsult ofwel weer.nl praat in haar presentatie over een enkele onweersbui.
Maar die gasten hebben het zo vaak mis dat ik liever heb dat ze zeggen dat er niks komt.
Vaak breekt dan namelijk de hel los. Verder zijn bijna alle weersites het unaniem eens dat er of woensdag avond of
woensdagnacht onweer komt.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
wat betekent deze zin?
Dat ik weleens de hoofdvogel kan afschieten m.a.w dat het wel eens kan gaan onweren hier
Lijkt wel beetje uit te sterven maar dag duurt nog lang.
Op hoop van mooie show.
Komen idd flinke jongens naar benede.
Mooie luchten ook al gezien
Afbeeldingen: Via Meteociel
Ok, thx
ontopic: mooie stuiters daar in Frankrijk!
Vanavond denk ik wel dat zich vooral in de regio Limburg/Brabant/Gelderland een lokale maar (als hij ontstaat) zeer pittige onweersbui kan ontstaan.
Maargoed zoals we allemaal weten moeten de ogen voornamelijk gericht zijn op a.s. woensdag. Mocht de temperatuur echt zo hoog uitkomen als Meteo Consult hem nu lokaal verwacht (38/39 graden) incl. al het voorradige vocht en bijkomende extreme onstabiliteit, zal het goed los gaan. Buientoppen moeten makkelijk de 17/19 km hoogte kunnen halen in zuidelijke delen van NL. Hoop alleen op veel single cells. Maar kans op georganisseerd onweer lijkt groter (al is een goede squalline ook niet verkeerd natuurlijk). De Soundings van woensdagochtend maar afwachten (i.v.m. potentiele supercells).
Vanavond denk ik wel dat zich vooral in de regio Limburg/Brabant/Gelderland een lokale maar (als hij ontstaat) zeer pittige onweersbui kan ontstaan.
Maargoed zoals we allemaal weten moeten de ogen voornamelijk gericht zijn op a.s. woensdag. Mocht de temperatuur echt zo hoog uitkomen als Meteo Consult hem nu lokaal verwacht (38/39 graden) incl. al het voorradige vocht en bijkomende extreme onstabiliteit, zal het goed los gaan. Buientoppen moeten makkelijk de 17/19 km hoogte kunnen halen in zuidelijke delen van NL. Hoop alleen op veel single cells. Maar kans op georganisseerd onweer lijkt groter (al is een goede squalline ook niet verkeerd natuurlijk). De Soundings van woensdagochtend maar afwachten (i.v.m. potentiele supercells).
17/19km?!? lijkt me beetje overdreven niet. Ga maar uit van 14/16km denk ik.
Is as 1x voorgekomen in nl dat ze 15km halen.
momenteel niet hoger dan 8 km wat belgie nu inkomt.
| Gewijzigd: 17 juni 2013, 11:58 uur, door Hageljager
17/19km?!? lijkt me beetje overdreven niet. Ga maar uit van 14/16km denk ik.
Is as 1x voorgekomen in nl dat ze 15km halen.
momenteel niet hoger dan 8 km wat belgie nu inkomt.Met gemak 16
STP ziet er voor Zui-Oosten van Belgïe nog altijd leuk uit voor vanavond.
Edit Ries: Plaatje verwijderd
| Gewijzigd: 17 juni 2013, 12:19 uur, door Ries