Een peuter van twee is gestikt in een snikhete auto in Italië. Andrea Albanese (39) zou zijn zoon afzetten bij de kinderopvang op weg naar zijn werk in de stad Piacenza maar volgens de krant La Stampa vergat hij zijn kind in de wagen. De temperatuur in de auto liep op tot zestig graden. Het jongetje van twee kwam om door verstikking.
De kinderopvang sloeg alarm omdat Luca niet kwam opdagen. Ze belden de grootouders van de jongen die de vader verwittigden. Albanese haastte zich naar de auto maar het was al te laat. Ambulanciers deden nog een poging om Luca te reanimeren maar het kind was al overleden. De vader werd door de politie ondervraagd.
Bron: AD
Ja... jammer dat zoiets gebeurd, maar ik neem aan dat er geen opzet in het spel is. Het is immers al erg genoeg om je kind kwijt te raken, dus vind ik een straf ongepast.
Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
En ik kan er met m'n botte verstand ook niet bij dat je je kind op de achterbank simpelweg "vergeet"........... Het gebeurt vaker dan je dnekt, eigenljk lees je ieder jaar wel zo iets en ja, het is knap stom om iets te vergeten maar het kan de meest liefhebbende ouder overkomen.
(Zo weet ik uit mijn buurt)
Ja... jammer dat zoiets gebeurd, maar ik neem aan dat er geen opzet in het spel is. Het is immers al erg genoeg om je kind kwijt te raken, dus vind ik een straf ongepast.
Ik vind zoiets dom en moet er nog niet eens aan denken of het per ongeluk zou kunnen zijn.... Hoe kan je nu je eigen kind vergeten die je dagelijks naar hetzelfde verblijf doet? Je hebt de baby er 's morgens nog in gezet en een 10-tal minuten later ben je al vergeten dat de baby erin zit . Niet persoonlijk opvatten maar ik vind dat de man de enige is die niet getroost zou moeten worden en een straf zou moeten krijgen.
Ik plaats me in zijn situatie (het gebeuren van de baby brengen....). Je brengt de baby elke morgend in de week naar het verblijf, je gaat het hem misschien elke dag halen, je eet er thuis mee, je speelt ermee, en dan vergeet je hem in de auto? Kan het echt niet plaatsen hoe zoiets "per ongeluk" kan gebeuren.... Aan de andere kant is het ook een lastige situatie, en dit zal ook zo blijven want er is maar 1 iemand die weet wat er precies gebeurt is, en dat is hij zelf...
Nogmaals niet persoonlijk, maar wou mijn mening even kwijt
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Precies wat mijn achterliggende gedachte is toen ik schreef "berechten als moord". Je kan je kind zoek raken tijdens bv winkelen maar "vergeten" echt dat zal er bij mij nooit ingaan! | Gewijzigd: 8 juni 2013, 08:57 uur, door Marga
Precies wat mijn achterliggende gedachte is toen ik schreef "berechten als moord". Je kan je kind zoek raken tijdens bv winkelen maar "vergeten" echt dat zal er bij mij nooit ingaan!
Da's een redenatie waarbij je voor diefstal ogeaplt moet worden als je je eigen portemonnee vergeet. Orde van grootte is wat anders maar het gaat om precies hetzelfde.
Het zou me dan ook niet vebazen als autofabrikanten een systeem implementeren wat kan zien of er levende dingen in een auto zitten, en de temperatuur in de gaten houdt. Loopt de temperatuur op, dan kan de computer wat ramen openzetten. Maaaaarrr: dat zijn ook precies de oplossingen waar mensen dommer van worden, en nog dommere dingen gaan doen.
Edit Sanwa: We hebben je laatste zinnen verwijderd, die gingen wel erg ver.
Edit Arends: excuus, ik liet me weer meeslepen. | Gewijzigd: 11 juni 2013, 23:22 uur, door Arends