| Gewijzigd: 27 augustus 2013, 14:55 uur, door Ries
Dat dikgerdukte, daar zullen we maar aan vasthouden, ik heb wel zin in nog een paar warme nazomerdagen.... Windkracht 7 is niet zo veel en de bijbehorende windstoten zijn ook niet echt spektaelopleverend, tenzij, daar ben ik weer, er sprake is van slecht dan wel achterstallig onderhoud (uitzonderingen daargelaten, altijd mogelijk) dus voor het spektakel hoeft die achteruitgang niet.
Al met al, en nu gaat U vast met de oren klapperen, ik vind het tot nu toe niet tegen vallen. Goed, van mij mag het wel een tandje hoger maar als we wat we nu hebben vergelijken met de pluim van een week geleden, dan zitten we toch wel lekker...
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/38240/zomer-discussietopic-deel-1/407141/#message407223
Dat mag ook wel want ondanks het gemiddelde was een groot deel van augustus aan de frisse kant
| Gewijzigd: 27 augustus 2013, 22:13 uur, door Ben47
Ik vind het wel meevallen, het is idd koeler geweest dan juli maar dat was gewoon een top maand. Vandaag was weer een top dag, zonnetje, weinig wind en temperatuurtje van 24 á 25 graden. Het kan kloppen dat het gemiddeld iets kouder is geweest dan het langjarige gemiddelde maar dat zal niet veel schelen. Ik moet toegeven dat er weinig 30-ers zijn geweest in augustus maar dat gebeurd sowieso niet vaak als je De Bilt aanhoudt. Van mij mag trouwens september nog heel de maand mooi zomers blijven net zoals vandaag.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
En wat betreft augustus ten opzichte van juli, ik heb het toch vaak geweten dat juli meer tegenviel dan augustus waar het vaak heet werd.
Daar teken ik ook voor, het hoeft niet allemaal zo extreem.
En wat betreft augustus ten opzichte van juli, ik heb het toch vaak geweten dat juli meer tegenviel dan augustus waar het vaak heet werd.
Iedereen ervaart de warmte natuurlijk anders, maar als ik naar het maandgemiddelde ga kijken is juli 1 graden warmer dan augustus (tot nu toe). Kan me wel herinneren dat juli meerdere tropische dagen had als augustus maar mogelijk is dat op jouw plaats anders geweest. En waarop baseer je dat september nog enkele mooie dagen zal brengen? Is dat gewoon een gok of baseer je dat op bepaalde kaarten?
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Extreem onweer
Extreme neerslag
Extreme storm
(liefst allemaal tegelijk)
Extreme kou,
Extreme sneeuw
Wat is er dan mis met extreme hitte?
Citaat van Citaat van MarkB, woensdag 28 augustus 2013, 10:37 uur En waarop baseer je dat september nog enkele mooie dagen zal brengen? Is dat gewoon een gok of baseer je dat op bepaalde kaarten?Misschien is hij net zo'n optimist als ik.
Toen na de 19 juni het koufront de boel voor een week of 2 verpestte en er niks op de kaarten stond bleef ik ook ongefundeerd "het komt wel goed, ooit" roepen.Trouwens, ik bleef het hele voorjaar hopen
Op 1 September. Als het goed is. eventjes herfst om dan weer naar de winter te vertrekken
Op 1 September. Als het goed is. eventjes herfst om dan weer naar de winter te vertrekken
zeg, hou die winter maar bij je tot 1 december wil je?
dit is nog keurig het zomer topic.
dus gaarne bij de zomer houden. | Gewijzigd: 28 augustus 2013, 23:38 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
al die gemiste onweren, alleen maar omdat je sliep....
ter informatie voor Bart, we hebben best een leuke zomer gehad.
Zo op het laatst is het ook slecht weer vooruit bespreken, voor je het weet praten we hier al off topic en gaat het over de komende herfst.
En september paar mooie dagen: begin september ziet er allesinds zomers uit en voor de rest is dit een gok, maar september brengt toch vaak nog enkele leuke dagen ook wat betreft onweer, 2 jaar geleden kreeg ik hagel van 5cm op mijn kop, de blauwe plekken kan ik mij nog herinneren
Citaat van Citaat van svenne, vrijdag 30 augustus 2013, 1:05 uur En september paar mooie dagen: begin september ziet er allesinds zomers uit en voor de rest is dit een gok, maar september brengt toch vaak nog enkele leuke dagen ook wat betreft onweer, 2 jaar geleden kreeg ik hagel van 5cm op mijn kop, de blauwe plekken kan ik mij nog herinneren Kijk eens aan , een hanger van het "pijn is fijn" idee.
Klein dipje dit weekend maar die mooie dagen van je komen er al aan, hoop dat het nog wat gevolgd gaat worden. Wel droog trouwens