Temperaturen in huis waren goed gestegen, en ik kon nu daar een stevige duikeling in maken.
Lekker ge BBQ'd gisteravond, kan vanavond nog een keer ( weer eens teveel gekocht zoals gewoonlijk)
Goed zomerweer nu.
Goed zomerweer nu. Dat herken ik ja, die hoeveelheden, maar bij ons ging iederen om een uur of tien toch rap op zoek naar een trui of jasje. En ook de ramen en deuren dicht, op dat moment vindt het ongedierte het opeens ook heel leuk om naar binnen te gaan.
Zelfs lager dan wat gemiddeld de warmste decade zou moeten zijn (22,9 en 22,4 voor 10-20 augustus)
Geen zomwerweer, eerder iest wat je lekker vind in het vroege voorjaar.
Woensdag kans op regen maar daarna lijkt het ook alweer droog. en we zitten op de meeste plaatsen nu weer even droog als voor vorig weekend.
En dergelijk kaarten geven mij altijd het idee dat het plaatselijk zal gaan regenen, en op de meeste plaatsen eigenlijk niet of niet noemenswaardig | Gewijzigd: 4 augustus 2013, 13:28 uur, door jcroon
Verkoeling klinkt alsof het wat minder warm wordt, maar het lijkt er op dat het afkoelt tot "brrr".
EC houdt het na dinsdag nog vrij stabiel rond de 20 als max tot en met zondag (waar in deze tijd van het jaar 22,8 het gemiddelde is voor het maximum)
maar GFS duikt daar, op vrijdag zaterdag zondag na, gewoon onder, relatief evr onder zou ik zelfs zeggen.
dan de neerslag:
EC geeft een beetje voor vannacht maar vooral veel voor woensdagavond
Ook de andere reiokaarten geven niet zoveel neerslag voro vanndacht maar toch een het regiokaartje voor oost erbij gepakt:
Hebben jullie daar in het oosten de laarzen al klaar staan, het opblaasbootje gecontroleerd op lekkages?
GFS geeft vannacht iets meer en voor woensdag iets minder
Daarna weer een aantal dagen droog en na het weekend weer wat meer neerslag, vooral EC lijkt vanaf zondag voor een wat regenachtig, beetje miezerig weertype te gaan.
Bewolking:
EC gaat voor een vrij somber tot licht bewolkte toekomst
GFS ziet het allemaal wat zonniger in
Nu is volgende week nog behoorlijk LT maar beide modellen gaan toch redelijk uit van hetzelfde. het lijkt er haast op alsof we een beetje een 19 juni situatie krijgen, ff lekker weer en dan wat onweer met koudefront en daarna een flink aantal dagen onder de maat.
Verkoeling klinkt alsof het wat minder warm wordt, maar het lijkt er op dat het afkoelt tot "brrr".
EC houdt het na dinsdag nog vrij stabiel rond de 20 als max tot en met zondag (waar in deze tijd van het jaar 22,8 het gemiddelde is voor het maximum)
-tekst-
Let er wel op de pluimen geven geen maximum temperatuur de mos-pluim wel en die ziet er iets beter uit!
Ik heb ze slechter gezien in 2013
Maar je hebt gelijk Augustus kan beter..
| Gewijzigd: 10 augustus 2013, 12:46 uur, door Marga
Zoals het er nu voor staat lijkt het ook meteen weer gebeurt met de hitte.
Tot 20 augustus tikt ie net de 20 aan met een enkele uitschieter iets erboven.
Hoewel ik nog hoop op een (licht)hittegolfje, gewoon omdat ik de zon heerlijk vind, een week of 1,5 met temps rond 25-27 graden, lijkt me de kans hierop klein.
Zoals het er nu voor staat lijkt het ook meteen weer gebeurt met de hitte.
Tot 20 augustus tikt ie net de 20 aan met een enkele uitschieter iets erboven.
Hoewel ik nog hoop op een (licht)hittegolfje, gewoon omdat ik de zon heerlijk vind, een week of 1,5 met temps rond 25-27 graden, lijkt me de kans hierop klein.
Best jammer, al die tijd heerlijk weer en dan nu minder met 'maar' 20 graden. Heb toch nog goede hoop dat jij en ik tijdens de kermis wat warmer weer hebben
Net 5 weken mooi weer gehad met hittegolf of 2 en we gaan nu terug naar wat normale temperaturen, zolang het droog is met wat zon ben ik gauw tevreden 36 graden is mij wat teveel...
En de zomer kan duren tot eind September ook dan kunnen we nog mooie dagen tegemoet zien.
Kop op, geniet van elke dag
Net 5 weken mooi weer gehad met hittegolf of 2 en we gaan nu terug naar wat normale temperaturen, zolang het droog is met wat zon ben ik gauw tevreden 36 graden is mij wat teveel...
En de zomer kan duren tot eind September ook dan kunnen we nog mooie dagen tegemoet zien.
Kop op, geniet van elke dag Ik vind 5 weken mooi weer in een hele zomer niet bijster veel. Beter dan vorig jaar maar het zal de zomer niet meteen goed maken. Recreatiesector (met name kust) zal het met me eens zijn En nu gaan we naar een perode niet met normalere teperaturen maar naar een paar dagen ronduit saai fris weer. Als de pluimen uitkomen zelfs meer dan ee paar dagen. Maar we blijven optimistisch, het hoeft geen 36 graden te worden maar zo tegen de 30-32, het kan bij wijze van spreken opeens weer op de kaarten staan voor eind volgende week.
Er is meer dan weer, da's maar goed ook want anders zou er weinig te genieten zijn de komende dagen:).
Op de huidige neersalg na dan. wat is dat welkom zeg.
| Gewijzigd: 7 augustus 2013, 10:38 uur, door jcroon
Kop op, geniet van elke dag
Trek een t-shirt en een korte broek aan en ga eens lekker buiten zitten dan.
Normale tmax deze tijd ligt toch echt boven dat wat er nu op de thermometer staat:
15.2 C nu en een lekker zacht regentje alle deuren nog open en ramen om de boel te koelen....
Nederlandse zomers zijn niet de Spaanse zomers dat je 3 maanden zon en mooi weer hebt, vraag maar eens aan de boeren of ze hier mee tvreden zijn eindelijk wat regen op de droge velden.
Anders zeuren we weer in het najaar dat de aardappelen en groente weer zo duur zijn door de slechte oogst.
Laten we eerst maar 's afwachten wat er de volgende 7 weken nog komt...;)
Ik ben een optimist van nature
Normale tmax deze tijd ligt toch echt boven dat wat er nu op de thermometer staat
Eén dag onder normale temperaturen en er wordt weer geklaagd
Precies de laatste 5 weken te warm weer terug vergeten.
| Gewijzigd: 10 augustus 2013, 12:46 uur, door Marga