Citaat van Citaat van MullieBliksem, vrijdag 2 augustus 2013, 13:58 uur Weerstation kessel geeft nu 36.2 aan, wat was ookalweer het record? Ik meen 38.7 op een officeel meetpunt.
Kessel kun je daar niet mee vergelijken omdat het misschien op een warmere manier is geplaatst.. Maar goed, nu 14:00 uur , het wordt nog warmer maar je hebt nu normaal gesproken wel dat het veel minder snel stijgt.
ik meen me van vorig jaar te herinneren dat iemand temps van een weerstation in de omgeving van Apeldoorn door gaf maar ookdat was een meetstation in een bebouwde omgevingm die zat meen ik ook dagen rond de 38 graden.
Citaat van jcroon, vrijdag 2 augustus 2013, 14:13 uurLijkt me stug dat er nog ruim2 graden bovenop komt.
het lijkt mij wel haalbaar hier in Enschede is het 34.5 en per uur kwam er bijna 3 graden bij tot circa 16:30 kan het warmer worden zelfs bij 1.5 graad per uur haal je dit nog. Het is meer de wind die roet in het eten kan gooien. Overigens hier in de achtertuin is het nu in de schaduw 37.9.
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 22:03 uur, door Marga
Moet wel kunnen met de temperatuur.
Dat warme windje helpt ook niet echt.
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 22:04 uur, door Marga
Ja je moet het ook niet opzoeken he....
Da's net als de grootste klagers dat het zo warm is, die gaan verkoeling zoeken op het brandend hete zand van een vage rereatieplas...
Citaat van Citaat van tomenkim, vrijdag 2 augustus 2013, 14:18 uur het lijkt mij wel haalbaar hier in Enschede is het 34.5 en per uur kwam er bijna 3 graden bij tot circa 16:30 kan het warmer worden zelfs bij 1.5 graad per uur haal je dit nog. Het is meer de wind die roet in het eten kan gooien. Overigens hier in de achtertuin is het nu in de schaduw 37.9.
Ik denk het niet, kijk maar naar de stijging van 14:00 uur tot 15:10 uur, dat was 1,2 graad.
Warmterecord voor dit jaar zal wel lukken, maar het gaat zeker niet naar de 38.
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 15:41 uur, door jcroon
plots noord west en kracht 4. Temp daalt 4 grd.
oorzaak: de buien op de noordzee?
Wij hebben hier een zuiden wind en de temperatuur is nog 3 tiende opgelopen. Al zal de top wel bereikt zijn nu. Van mij mag het snel terug na de 20 graden dan kan ik straks rustig kermis vieren zonder al te veel zweet
plots noord west en kracht 4. Temp daalt 4 grd.
oorzaak: de buien op de noordzee?
Hier net hetzelfde effect gehad,zuiden wind,en in 1x om naar het noord west bft4.
En temperatuur 4 graden lager ondertussen.
Midden op de Veluwe gemeten in de schaduw onder de bomen op twee meter hoogte " 37,5 graad. " Officieel of niet. Voor mij is het een record! Vorza Veluwe!!