Westdorpe is al begonnen aan de hittegolf.. Gisteren net 25.0 gehaald.
| Gewijzigd: 1 augustus 2013, 18:53 uur, door Marga
Dus maandag zouden we een extra graadje nodig hebben
| Gewijzigd: 1 augustus 2013, 18:53 uur, door Marga
Tja, zaterdag en zondag gaat het er om spannen.
Als GFS zich zaterdag en zondag net zo vergist als voor vandaag is er een hittegolf mogelijk.
Maar als hooikoorts patient mag het wel weer regenen. | Gewijzigd: 1 augustus 2013, 19:55 uur, door reedtimmer
Ze vergissen zich niet, je ziet het warmste punt niet op pluimen. Je mag er 2 tot 3°C bijtellen en dan heb je de maximumtemperatuur, er is dus kans op een hittegolf. | Gewijzigd: 1 augustus 2013, 22:33 uur, door Marga
| Gewijzigd: 1 augustus 2013, 22:33 uur, door Marga
in koksijde belgische kust was het vanmiddag rond 15u00 35,2graden in de zon en 32garden in de schaduw
Tijd: vrijdag 2 augustus 2013, 2:35 uur
Nou ...
Ben erg benieuwd OF we dus vandaag 2 Augustus de warmste dag ooit in NL gaan krijgen !
Hoop zeker van wel, en dat het record van 1944 (38,4 GR.) sneuvelt.
Aan te raden is in ieder geval om zo min meugelijk naar buiten te aan als dat 'm dat niet zeer noodzakelijk is om naar buiten te gaan.
Waarom zou je ook nar buiten gaan ?
De LV zal ontiegelijk hoog liggen dus het wordt zo klef als de tong van een hond die net lekker een broodje kroket met Franse mosterd heeft weg zitten te lopen te werken
En nar het zwembad gaan is géén goed idee !
Het water zal niet genoeg en op tijd gezuiverd kunnen blijven.
Ook in de meeste plassen is er al blauw alg aanwezig, en ook al zie je het dan niet je merkt het vanzelf wel als je uit je bibs gaan plassen.
Dat is niet leuk,
Verder zullen er veel 'ouderen' het loodje leggen, wat weer goed is voor de economische crisis waarin we nog altijd bivakkeren.
Ik dwaal naar een zijspoor waarvoor mijn oprechte verontschuldigingen.
DUS zal de hoogste temperatuur zijn, in en rondom de omgeving Weert in Limburg.
Ook de Achterhoek krijgt het moeilijk.
We wachten allemaal in spanning af lieve meze !
Het = NU 2:32 en nog 21,7 GRAADJES
En de LUCHTVOCHTIGHEID ligt rond 64 % en is al zachtjes aan aan het stijgen.
Let op de diertjes ! (En op uzelf)
Groetjes van Joepie de Poepie Pina Colada
Tijd: vrijdag 2 augustus 2013, 2:35 uur
Qua opmaak lijkt het er op dat Joepie de P teveel aan te Pina Colada heeft gezeten vooraleer hij dit neertikte....
Het zal wel loslopen, dergelijk temperaturen heben we hier over het algemeen maar 1 of 2 dagen.
Overigens is de luchvtvochtigheid nu lager dan gisteren om dit tijdstip
edit.
Leuk stukje in de krant van vanmorgen overigens hoe bij dezelfde uitgansgpunten de te verwachten temperaturen van weersite tot weersite kunnen verschillen, van ik meen 31 tot 37 graden voor vandaag. | Gewijzigd: 2 augustus 2013, 08:57 uur, door jcroon
tzit er wel dicht bij met eindhoven 29,3.
edit, ah, nu springt Ell op 30 graden maar goed , die loopt altijd voor.
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 11:19 uur, door jcroon
ik denk wel in de buurt! ik zie het in limburg wel 37 graden worden, ik heb 7 jaar geleden in vernray gewoont, en het was daar erg heet in de zomer