Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Ik doe de klusjes 's morgens vroeg en ga dan met de warmte lekker rustig aan doen, dan valt het allemaal wel mee.
Dat was wel makkelijker toen er nog Tour de France op TV was.
Citaat van Citaat van jeanpaul64, maandag 29 juli 2013, 13:57 uur Croon heeft in de tropen gewerkt,dan weet Croon ook dat in tropische landen de warmte veel beter te dragen valt als bij ons.De huizen en gebouwen zijn daar gebouwd om de warmte buiten te houden,bij ons zijn die gebouwd om de warmte binnen te houden.De warmte kan je dus veel gemakkelijker ontvluchten in de tropen als bij ons.Verder zijn er niet van die grote temmperatuur schommelingen ,temperatuur is vrij gelijkmatig,je lichaam pas zich beter aan.
Ik ben gisteren terug gekomen uit thailand, en had daar geen last van de warmte,maar hier in nederland is de warmte echt minder prettig(natuurlijk een persoonlijke mening),en dat komt voornamelijk door de bouw en de grote temperatuur schommelingen.
Het zit toch voor een deel tussen de oren, zoals ik al beweer met mijn " je moet niet stil zitten en puffen" opmerking.
De meeste mensen die klagen dat het hier anders is dan bv Spanje of Zuid Frankrijk realiseren zich niet dat je daar op vakantie bent en dus anders leeft, je in extreme mate aanpast door echt siesta te vieren en zo. Dat het in Nederland net zo vaak richting 35 graden gaat beperkt natuurlijk de mogelijkheden tot gewenning maar de aanloop naar de Tropische dagen gaf toch een vrij gelijdelijke opbouw te zien waarin je makkelijk "vooruit had kunnen acclimatiseren", ook al was het nog geen 30 graden.
Ik heb in de warmere landen vooral buiten gewerkt en overnachtte minstens de helft van de tijd in hutjes in dorpjes. Een hutje van klei met een dak van planten is trouwens wel het beste, het hutje met golfdak in de Sahel was zelfs voor mij niet altijd even comfortabel (ook al vanwege de afkoeling).
Over gewenning gesproken, ik ben een keer terug gekomen tijdens een hiitegolf en op dagen onder de 30 graden liep ik nog twee weken met een (dunne) trui aan. En ik me maar afvragen waarom iedereen zo naar me keek. Maar dat wende wel, het is minder als je in de winter thuis komt, dant heb je het gewoon koud. IJskoud. Het gaat in je zitten en het komt er niet meer uit, of je nou warme kleren aan trekt of niet, of je nou een warm bad neemt of niet, je hebt het gewoon koud. Dat duurde tot na de carnaval (en ik kwam half december terug).
temparaturen in de bilt
www.weerplaza.nl
donderdag 29
vrijdag 34
zaterdag 31
zondag 27
maandag 26
www.weeronline.nl
donderdag 30
vrijdag 31
zaterdag 29
zondag 25
maandag 26
volgen weeronline houdt de hittegolf dan aan tot minstens 11 augustes
als alles op zijn plaats valt kan nederland zich weer opmaken voor een lange hittegolf | Gewijzigd: 29 juli 2013, 15:54 uur, door Winter4ever
tzal er om hangen met de zondag, net wel net niet 25. Voor het zuiden en/of oosten zie ik dat wel zitten.
Maar ja, 't is niet opeens warm omdat het een hittegolf is, 24,9 is bijna net zo lekker als 25,1.
Vandaag maar eens in de kast gezcht en ja hoor, ik heb een trui gevonden. Vochtig, koud en net wat teveel wind.
Toch meen ik dat onze zomer"eisen" minder extreem zijn (rond de 25 - 27 met en paar periodes er boven) dan de eeuwigdurende wens die je hier vaak hoort om een horrorwinter en bovendien maken de wat hogere temperaturen een onweersbui in de regel een stuk aannemelijker en spectaculairder dan het gekwakkel van vandaag. En ook de winterliefhebbers hier zijn vooral verzot op onweer. anders zaten ze wel op een winterforum.
Maarr ik gun dat de liefhebbers wel, en koppel de boel wel weer los.
Ik vind een goede winter prachtig, maar hou ook van de zomer, elk jaargetijde heeft zijn eigen pracht.
Winter kan je je op kleden en je werk/gedragingen op aanpassen net zoals met eeen hittegolf.
Ik ben het huis intern weer aardig aan het afkoelen zodat ik voor de komende warme dagen weer wat reserve heb.
Het is maar goed dat we allemaal geen regelknopje aan de muur hebben om het weer te regelen
Geniet van de mooie dagen.
Ik vind een goede winter prachtig, maar hou ook van de zomer, elk jaargetijde heeft zijn eigen pracht.
Winter kan je je op kleden en je werk/gedragingen op aanpassen net zoals met eeen hittegolf.
Ik ben het huis intern weer aardig aan het afkoelen zodat ik voor de komende warme dagen weer wat reserve heb.
Het is maar goed dat we allemaal geen regelknopje aan de muur hebben om het weer te regelen
ik denk dat ik gek word zie ik hier nu "winter" staan in een zomertopic
ik denk dat ik gek word zie ik hier nu "winter" staan in een zomertopic
He winter????
tot die tijd geen woord over dat seizoen graag.
merci
Da's bewust, na volgend weekend zakken de pluimen onver de 20 graden en als we dan al zijn begonnen over de winter is er een hele kleine kans dat we dan in ieder geval zeggen dat het nog wel meevalt in vergelijking tot de winter....
Hoewel, in maart hadden we 16,8 (okee, net geen winter meer) en met een beetje fanatsie komt dat erg dicht bij de waarden in de pluim na volgend weekend.
Terug on topic.
Vandaag tussen de 25 en de 30, valt wel mee, dacht eigenlijk dat er meer voorspeld was maar ik kijk eventerug en da's niet zo.
Morgen inderdaad tropisch maar eergisteren hadden we ook nog een mooie zaterdag in het vooruitzicht, nu een zaterdag die maar liefst 10 graden frisser is dan de dag ervoor. Brrrr.
Gelukkig krabbelt het daarna weer iets op met zelfs twee mogelijke 25+ ers maar 'tis minder lekker dan we bv eergisteren zagen
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/38240/zomer-discussietopic-deel-1/402250/#message404795
De pluimpjes worden steeds slechter en frisser. Zelfs de "ik hou niet van zomers (+25 graden) weer"mensen moeten toegeven dat de bovenstaande pluim na vrijdag verre van aanlokkelijk is.
Maar het is LT, het kan nog veranderen.
| Gewijzigd: 1 augustus 2013, 10:41 uur, door jeanpaul64