Midden volgende week klimmen de temperaturen alweer over de 30°C, aldus het kmi! hm, het mag van mij wel iets minder warm worden, 25 max bijvoorbeeld. Dan kom ik tenminste weer een keer aan schilderen toe, met deze temperaturen droogt de verf veel te snel en het blijft aan je kwast plakken.
Midden volgende week klimmen de temperaturen alweer over de 30°C, aldus het kmi! hm, het mag van mij wel iets minder warm worden, 25 max bijvoorbeeld. Dan kom ik tenminste weer een keer aan schilderen toe, met deze temperaturen droogt de verf veel te snel en het blijft aan je kwast plakken.en als het nou eens lekker broeierig vochtig is?
Citaat van BN/DeStem Hoogste temperatuur in Gilze-Rijen
GILZE EN RIJEN - In de officiële hittegolf die ons land nu beleeft, scoorde Gilze en Rijen afgelopen maandag de hoogst gemeten temperatuur van Nederland: 34,5 graden.
Meer in het artikel:
http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/hoogste-temperatuur-in-gilze-rijen-1.3930851?ref=list_of_6_articles_image_title
Midden volgende week klimmen de temperaturen alweer over de 30°C, aldus het kmi! hm, het mag van mij wel iets minder warm worden, 25 max bijvoorbeeld. Dan kom ik tenminste weer een keer aan schilderen toe, met deze temperaturen droogt de verf veel te snel en het blijft aan je kwast plakken.en als het nou eens lekker broeierig vochtig is?dan de droogt de verf niet... het is ook nooit goed he
En de GFS zit er niet ver af. Tot aan woensdag ff wat frisser maar dan weer een paar dagen lekkerder, met een beetje geluk gaan de temps nog iets omhoog en houdt het wat langer aan, de spreiding maakt dat niet onmogelijk.
Laat maar zomeren....
Van mij mag het wel wat minder, zeker met mijn huid die reageerd op hitte en vocht.. oftewel klam broeierig zomer weer.
Vooral die hitte index mag van mij weg blijven! Maarja, als het voor onweer goed is, dan is het nog te doen.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Zifters.. liever bloedhete benauwde 30 graden dan zo'n zomer als de afgelopen 2-3 jaar. jatochnietdan.
Hitte in Nederland is relatief. De meetsen gaan in de zomer o vakantie naar gebieden waar het vaak veel warmer is.
"Daar is de hitte anders".
Onzin, hier hebben we ook warme dagen met vrij lage luchtvochtigheid gehad, en als het nog lager zou zijn zou het alleen maar gevaarlijker worden in verband met uitdroging.
Hitte index is hier maar een paar dagen in de "voorzichtigheid geboden"zonde geweest terwijl het in vakantoelanden
in de "gevaarzone" zou komen, of in ieder geval veel hoger in het "voorzichtigheid" geboden gebied dan we hier hadden.
Overigens heeft Croon in de tropen gewerkt, zowel in natte als in droge streken, en dat is hem goed bevallen (al is heet en vochtig beter als je contactlenzen draagt ).
FF wennen en je kunt meer dan je denkt. En wennen gaat , mits goed gedaan, ook sneller dan je denkt. Blijf, soms gematigd, actief, dat werkt beter dan "niks doen" en puffen en zeggen dat het zo heet is, dan blijf je het moeilijk hebben.
Ik noteer ruim 22 graden en 59% vochtigheid in Den Bosch.
mooie winter gehad voor de winter liefhebbers, mooie zomer tot nu toe, graag doorgaan zo, genieten man, en kun je niet goed tegen hitte, pas je aan met werk en activiteiten.
Ik doe de klusjes 's morgens vroeg en ga dan met de warmte lekker rustig aan doen, dan valt het allemaal wel mee.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Hitte in Nederland is relatief. De meetsen gaan in de zomer o vakantie naar gebieden waar het vaak veel warmer is.
"Daar is de hitte anders".
Onzin, hier hebben we ook warme dagen met vrij lage luchtvochtigheid gehad, en als het nog lager zou zijn zou het alleen maar gevaarlijker worden in verband met uitdroging.
Hitte index is hier maar een paar dagen in de "voorzichtigheid geboden"zonde geweest terwijl het in vakantoelanden
in de "gevaarzone" zou komen, of in ieder geval veel hoger in het "voorzichtigheid" geboden gebied dan we hier hadden.
Overigens heeft Croon in de tropen gewerkt, zowel in natte als in droge streken, en dat is hem goed bevallen (al is heet en vochtig beter als je contactlenzen draagt ).
FF wennen en je kunt meer dan je denkt. En wennen gaat , mits goed gedaan, ook sneller dan je denkt. Blijf, soms gematigd, actief, dat werkt beter dan "niks doen" en puffen en zeggen dat het zo heet is, dan blijf je het moeilijk hebben.
Croon heeft in de tropen gewerkt,dan weet Croon ook dat in tropische landen de warmte veel beter te dragen valt als bij ons.De huizen en gebouwen zijn daar gebouwd om de warmte buiten te houden,bij ons zijn die gebouwd om de warmte binnen te houden.De warmte kan je dus veel gemakkelijker ontvluchten in de tropen als bij ons.Verder zijn er niet van die grote temmperatuur schommelingen ,temperatuur is vrij gelijkmatig,je lichaam pas zich beter aan.
Ik ben gisteren terug gekomen uit thailand, en had daar geen last van de warmte,maar hier in nederland is de warmte echt minder prettig(natuurlijk een persoonlijke mening),en dat komt voornamelijk door de bouw en de grote temperatuur schommelingen.