Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
En gisteren was het om deze tijd een graad of 7 warmer.... Of.. minder koud
Pluimen gaan hoe langer hoe minder voor "minder dan 20 graden oplossingen"
Qua neerslag heeft iedere regio een behoorlijk andere pluim, dat wijst er volgens mij op dat we buiiige dagen tegemoet gaan met grote variaties van helemaal niets tot overlast, ik schat zo in de de meesten weinig tot niets zullen krijgen. Ook de hoeveelheden neerslag in de pluimen zijn redelijk beperkt maar dat kan nog wel een beetje op en neer gaan, 't is maar net welk lid z voor oper en control hebben..
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Na een paar van die akelige winters was ik hier wel aan toe. Zo zie je maar ondanks dat het water van de noordzee wat kouder was en het dus volgens sommigen "nooit wat zou kunnen worden" best te doen is.
Citaat van Citaat van Han, donderdag 25 juli 2013, 16:03 uur Het is inmiddels 16:00 ik heb nog geen regen(bui) gezien, ook niet in andere plaatsen in NL. Komen de buien pas in de avond? 1 van de weerspreuken op dit forum is dat je voor 17:00 uur nooit kunt oordelen, vaak nog later.
Maar persoonlijk dnek ik dat het vandaag wel mee zal vallen, op wat speldeprikjes na dan (maar dat zei ik ook toen het in Noord-Limburg zo tekeer ging. Al was dat eigenlijk ook maar een flinke speldeprik als je in aanmerking neemt dat Nederland groter is en ik van familie gehoord heb dat het niet in heel Noord-Limburg lang niet zo erg was als met name in Weert en Venray). Kortom lokaal is wat mogelijk kan ook nog fors uitpakken maar 't is afwachten. Overigens is het ook mogelijk dat het vrijdag en zaterdag lang niet overal zwaar tekeer zal gaan.
| Gewijzigd: 25 juli 2013, 16:09 uur, door jcroon
Er is zelfs een enkele drup gevallen, maar dan ook echt een héél ietsie pietsie klein beetje. 4 druppels op 1m2 in 1 kwartier haha.
Momenteel half bewolkt, maar zonsterkte is nog goed!
Citaat van Armin_Amsterdam, donderdag 25 juli 2013, 18:05 uur En weer een pitje boven Tilburg onderweg naar Den Bosch.. Misschien daar wel onweer..
Als ie er maar wat langer over doet! Het vrouwtje werkt in DB en is afhankelijk van de trein. Als er ook maar een druppel in de wissels valt dan is er storing.
Berichten samengevoegd door Debbieke
Als ie er maar wat langer over doet! Het vrouwtje werkt in DB en is afhankelijk van de trein. Als er ook maar een druppel in de wissels valt dan is er storing.
Misschien is die druppel wel juist hetgene dat er voor zorgt dat de wissels niet uitzetten door de warmte, blijft de NS he. Voor elk weertype een ander smoesje.