Moest net even terugdenken aan je opmerking dat het gisteren warmer leerk dan vandaag en dat ik dacht dat het vandaag misschien droger was. ff gechecked en da's geloof ik niet waar. Dan zal het wel met gewenning te maken hebben.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Hier net hetzelfde, alleen is het hier nog steeds +27 graden Maarja, als dit niet gebeurd dan hadden we weer geen zomer ofzo gehad
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
(Hitte index is een index, geen gevoelstemperatuur)
(Hitte index is een index, geen gevoelstemperatuur)
Hier nu inderdaad ook al -1.3°C tov gisteren dezelfde tijd. Maar.... 29,9°C kan ik wel mee leven nog vóór de middag
| Gewijzigd: 23 juli 2013, 11:21 uur, door Ossekop
Vogens Buienradar.nl is net de 30 graden gehaald in De Bilt. Dit zou betekenen dat we
slechts 2 dagen met temperaturen van minimaal 25,0 of hoger (natuurlijk) verwijderd
zijn van een landelijke hittegolf. Nu nog even kijken of dit werkelijk gaat gebeuren en dan
vervolgens kijken hoe lang het aanhoudt.
De eerste "regionale" hittegolf KAN morgen op de kaarten verschijnen, waar het persee niet
het warmst hoeft te zijn. Maar gewoon op de juiste locatie lag afgelopen zaterdag, het Oost Groningse
Nieuw Beerta kan misschien de eerste regionale hittegolf van dit jaar noteren. Het zal echter wel wat
lastig worden, maar het hoeft niet onmogelijk te zijn. Wat alleen hoeft gebeuren is nog een 30-er in
Oost Groningen en dan is de hittegolf een feit..Of het gaat gebeuren is nog maar de vraag, maar wel
leuk om bij te houden.
Maximum temperaturen: Nieuw Beerta (zaterdag 20 juli t/m maandag 23 juli)
Zaterdag 20 juli: 25,2 'C
Zondag 21 juli: 29,3 'C
Maandag 22 juli: 31,2 'C
Dinsdag 23 juli: 30,1 'C (tot nu toe)
Bron: KNMI
| Gewijzigd: 23 juli 2013, 13:52 uur, door Delta
Gister 33.9.
In het noordwesten is een enorme onweersbui aan het ontwikkelen, ik zou zeggen dat het middelpunt in de buurt van Maasmechelen moet zitten, miss even chasen dadelijk na het eten!
Gister 33.9.
In het noordwesten is een enorme onweersbui aan het ontwikkelen, ik zou zeggen dat het middelpunt in de buurt van Maasmechelen moet zitten, miss even chasen dadelijk na het eten!
Weerbericht VTM en de VRT haddeb het ook over hevig onweer in West Vlaanderen/ Oost Vlaanderen