Hier stralende zon, temp gaat behoorlijk hard omhoog.
behoorlijk splens water tegen eind deze week volgens het GFS voor het zuidwesten van belgie
Hier in Haarlem ook zwaarbewolkt, lekker afgang vandaag, maarja is gelukkig maar 1 dag morgen weer 25+c
Gisteravond voor het eerst in een tijdje maar weer eens een jas gepakt bij het uitlaten van de hond, het koelde snel af. | Gewijzigd: 20 juli 2013, 11:37 uur, door jcroon
| Gewijzigd: 20 juli 2013, 12:35 uur, door De Friese Weerman
Voor het zuiden zit het er nog in, behoorlijk wat leden die ook nog eenderde dag meer dan 30 graden aangeven, ook al gaan oper control en gemiddelde er niet voor. Morgen kan het tegen de 30 aan hikken in het zuiden.
Het zuiden lijkt het in ieder geval tot en met het weekend nog aangenaam te houden, daarna kakt het ook daar in maar goed, is LT dus wie weet blijft het nog wta langer lekker.
Vandaag lijkt het minder te worden, zou ik normal van balen maar ik moet me dadelijk in mijn nette pak hijsen voor een huwelijk (niet het mijne!!) en hoewel uit te houden is 30 graden+ dan niet zo aangenaam.
Idd, dat denk ik ook. Zal het dan om warmte onweders gaan?
Wie weet, kan best warm worden daar in Oost Groningen, vorig jaar was Nieuw Beerta op de warmste dag van 2012 (19 augustus) de op 2 na warmste plaats van Nederland met 35,6 'C door een zelfde Oosten winden. Alleen het Limburgse Ell en Arcen waren warmer. We gaan het zien.
Misschien als Eelde en Hoogeveen ook nog kunnen door schieten naar 25 'C deze avond zou wel leuk zijn.
Voor een hittegolf hoeven het niet drie "aaneengesloten" dagen te zijn toch?
5 zomersedagen van minimaal 25 graden, waarvan teniminste 3 van 30 graden of meer
Dus een reeks: 30-26-31-25-32 is óók een hittegolf
Helaas is vandaag, jammergenoeg, nèt niet de 25 graden gehaald. (24,8°C om 4:57pm) en hiermee zijn de kansen voor een lokaal hittegolfje aanzienlijk gedaald.
Morgen zou misschien de 30 aangetikt kunnen worden, maandag en dinsdag nagenoeg zeker, maar deze zaterdag is funest, gezien een behoorlijk lagere verwachte temperatuur voor woensdag.
5 zomersedagen van minimaal 25 graden, waarvan teniminste 3 van 30 graden of meer
Dus een reeks: 30-26-31-25-32 is óók een hittegolf Correct...
Althans voor onze lage landen.
Voorbeeld, en nu haal ik even wikipedia aan, dat het hier wel mee valt.
Citaat van wikipedia Definities in de Verenigde Staten
In de Verenigde Staten hanteert men sinds 1900 op de meeste plaatsen de definitie dat er op drie achtereenvolgende dagen een temperatuur van boven de 90°F (32,2°C) in de schaduw moet heersen. Maar in sommige delen van het binnenland van Noord-Californië neemt men daar 100°F (37,7°C) of (in Redding) zelfs 105°F (40,6°C) voor.
In Nederland en Belgie dus 5 dagen aaneengesloten boven de 25 graden en drie daarvan boven de 30 graden.
Maar, en nu komt het, in een weerhut. Dat somige mensen het warm vinden omdat hun thermometer dat aangeeft is dus geen criterium.
Kijken de mensen ook iets verder.
vanaf begin volgende week amper nog 20 graden.
ok, het is nog ver, maar het is al een paar dagen te zien op de kaarten
| Gewijzigd: 21 juli 2013, 06:59 uur, door orioner
tm volgende week zondag wordt er nog uitgegaan van Tmax tot 25°C
Vol in het zonnetje, schiet dat al heel snel omhoog, dus nog steeds vol op zomer.
Het jammere is alleen dat vanaf dinsdagmiddag meer bewolking ons kikkerlandje in trekt en dat zal weer "heerlijk" als een verstikkende deken gaan werken. Resultaat: Vies, grijs, benauwd, zweetweer.
Woensdag (zoals deze er nu bijstaat) wordt een hele dag met bewolking en hier en daar een redelijke spat water.
De wind draait in de loop van de week van Oost (vandaag) tot zuid (maandag) en vanaf woensdag zuid/west. Het is dan dus weer even afgelopen met de strak blauwe luchten.
tja orioner staat erom bekend dat hij altijd negatief loopt te blaten op de lange termijn pluimen.
2 weken geleden zei hij niet dat het zo warm als komende dagen zou worden, maar zei hij juist het integendeel.
weather without storms is no weather at all.
1.Veel bier
2. Pens spekken aan de bbq
3. Schaars geklede vrouwen
4. toenemende onweerskans
Wat wil een mens nog meer kijk zondag wel weer eerst genieten | Gewijzigd: 21 juli 2013, 11:36 uur, door Tatanka
1.Veel bier
2. Pens spekken aan de bbq
3. Schaars geklede vrouwen
4. toenemende onweerskans
Wat wil een mens nog meer kijk zondag wel weer eerst genieten 3 en 4 zijn helaas een beetje tegenstrijdig, vanwege nummer 4 zal nummer 3 , zeker als het overdag is verhuld gaan in weinig flatteuze regenkleding, dan wel binnen blijven-
Voor 1 en in mindere mate 2 heb je toch geen weer nodig als excuus?