ik weet wellicht dan niet welk weermodel jij bekijkt maar ik durf me hand er voor in het vuur te steken dat we komende dagen warm tot zeer warm weer krijgen.
weather without storms is no weather at all.
ik weet wellicht dan niet welk weermodel jij bekijkt maar ik durf me hand er voor in het vuur te steken dat we komende dagen warm tot zeer warm weer krijgen. weet ik, maar ik spreek wel over eind volgende week. dus vanaf 26-27-28 juli. de spreiding vanaf deze datums is groter. voor het zelfde geld koelt het eerder af, voor het zelfde geld blijft het behoorlijk warm.
![](http://www.onweer-online.be/images/userimages/forum/user_5113/139893.gif)
![](/images/userimages/forum/user_5089/139910.png)
![](/images/userimages/forum/user_5089/139911.png)
| Gewijzigd: 19 juli 2013, 13:05 uur, door Ries
![](/images/userimages/forum/user_7957/139926.gif)
| Gewijzigd: 19 juli 2013, 21:59 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
mvg
Dan is het boven de Noordzee wel heel bewolkt..
![:P :P](/images/smilies/9.gif)
Vind het maar een vreemd model.
mvg
Er is niks vreemd aan dit model. Als je het model van M-Europa bekijkt zul je zien dat bij de gehele zee die temps zo laag zijn.
De reden daarvoor is de zeewater temperatuur, dat is wat er berekend wordt. Er wordt namelijk berekend vanaf de aarde, niet
vanaf het waterpijl. Dus kan je ook duidelijk zien dat hoe diep de zee wordt, hoe kouder de temps zijn.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
mvg
Er is niks vreemd aan dit model. Als je het model van M-Europa bekijkt zul je zien dat bij de gehele zee die temps zo laag zijn.
De reden daarvoor is de zeewater temperatuur, dat is wat er berekend wordt. Er wordt namelijk berekend vanaf de aarde, niet
vanaf het waterpijl. Dus kan je ook duidelijk zien dat hoe diep de zee wordt, hoe kouder de temps zijn.
De kaarten die ze al dagen laten zien zijn totaal niet realistisch.
Geen enkel ander model laat 12 graden zien op de noordzee of 43 graden in Limburg..
Verder heb ik geen ervaring met het NAVGEM model. Zie het alleen voorbij komen als ze dit soort dingen op de kaarten zetten
![](/images/userimages/forum/user_10434/135204.gif)
Citaat van Delta, zaterdag 20 juli 2013, 0:18 uur Dit wat je wilt zeggen is dat dit model de water temperatuur van de zeebodem aangeeft in de Noordzee, wat in dit voorbeeld als koudste punt wordt genomen rond de 12 graden is. Maar bijvoorbeeld de 43 graden in Limburg de grond temperatuur zal zijn (verglijkbaar met +10 cm temperatuur). Ik weet niet of ik het juist beredeneer, maar zo vat ik het nu op.
Er staat op het kaartje 2m temperatuur dus dat lijkt me niet.
De nieuwe run van GFS laat trouwens dinsdagavond al neerslag zien!
Vanuit het zuid-westen onweersbuien!
![](/images/userimages/forum/user_10434/139928.gif)
Na dinsdag lijkt het even gedaan met de droogte warm blijft het wel volgens deze run.
![](/images/userimages/forum/user_10434/139929.png)
Berichten samengevoegd door Debbieke | Gewijzigd: 20 juli 2013, 02:52 uur, door Stefanv