Vind het nochtans een prachtige zomer. Betere zomers dan dat we tot nu toe gekregen hebben zie je niet veel. Als augustus goed verloopt misschien wel 1 van dé warmste zomers die er waren. Vanaf de week van 19 juni was het extreem warm (35 graden + hier.) Week daarop was het wat minder, en vanaf eind juni is het alleen maar goed geweest. Heel de maand juli geen spat regen gevallen buiten een paar mm bijeen geschraapt en op 2 juli een klein fix buitje.
Wat de lente betreft is een apart stuk van het jaar.Gewoon achterwege laten dus en kijken wat er nog allemaal gaat volgen.
EDIT: momenteel 26 zomerse dagen. en momenteel zouden er nog 6 gemakkelijk kunnen bijkomen
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Nu kan het zijn dat ik al 9 maanden thuis zit (helaas) maar de eerste 6 maanden van het jaar die te koud zijn verlopen ben ik al een heel eind vergeten door de zomerse temperaturen die er nu al enkele weken heersen. En door het thuiszitten ervaar je zoiets iets sterker...
Juli doet het naar behoren en de kers op de taart moet nog komen (volgende week als we de vooruitzichten mogen geloven)
Mocht augustus dezelfde kant op gaan dan ben ik nog vele malen blijer!! | Gewijzigd: 18 juli 2013, 01:01 uur, door Ossekop
vooral GFS, andere leden lijken het niet eens te zijn. Onzekerheid troef.
Hoe graag ik zelf ook onweer wil blijf ik nu toch met beide benen op de grond en zeg ik,
eerst zien dan geloven.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
eerst zien dan geloven.
Inderdaad, ook al word er onweer verwacht dan reken ik me hier allesbehalve rijk. De hele zooi trekt er toch langs heen. Jammer dat ze regen vaak wel anderhalve week van te voren kunnen aangeven , en het ook gewoon blijtt staan. | Gewijzigd: 18 juli 2013, 12:35 uur, door Marga
Gun iedereen natuurlijk wel gewoon mooi weer, maar ik baal altijd dat ik met zeldzaam mooi weer in Nederland niet in Nederland zit "
Ah, kijk, daar kunnen we wat mee. Nu weet ik ZEKER dat we binnenkort gewoon weer mooi weer gaan krijgen. Wat de pluimen ook mogen beweren.
Dank U. (bericht http://www.onweer-online.nl/forum/topic/38240/zomer-discussietopic-deel-1/400005/#message400012 )
Kijk, er is nog hoop voor mij als weersvoorspeller
Ik ben blijven hopen, soms leek het tegen beter weten in maar als je maar lang genoeg gelooft dat iets goed komt, dan komt het ook goed.
ik zou, als ik zin heb, eens dit hele draadje moeten terugzoeken naar alle LT verwachtingen en voorspellingen, er was er dacht ik geen 1 die dit voorspelde, het was steeds of nat, of koud, of nat en koud..
HUIDIG:
Vooral uitkijken geblazen in de welbekende duinen in NH. En dan natuurlijk de risicogebieden Utrechtse Heuvelrug, groot deel van de Veluwe, Maashorst, Kempen en natuurlijk de Peel.
Texel vind ik wel een vreemde eend in de bijt... Diep rood!
editje: zie nu ook pas de rode vlek bij Berg en Dal. Vierdaagse toeschouwers kijk uit met open vuur! | Gewijzigd: 18 juli 2013, 11:45 uur, door Ossekop
Gun iedereen natuurlijk wel gewoon mooi weer, maar ik baal altijd dat ik met zeldzaam mooi weer in Nederland niet in Nederland zit "
Ah, kijk, daar kunnen we wat mee. Nu weet ik ZEKER dat we binnenkort gewoon weer mooi weer gaan krijgen. Wat de pluimen ook mogen beweren.
Dank U. (bericht http://www.onweer-online.nl/forum/topic/38240/zomer-discussietopic-deel-1/400005/#message400012 )
Kijk, er is nog hoop voor mij als weersvoorspeller
Ik ben blijven hopen, soms leek het tegen beter weten in maar als je maar lang genoeg gelooft dat iets goed komt, dan komt het ook goed.
ik zou, als ik zin heb, eens dit hele draadje moeten terugzoeken naar alle LT verwachtingen en voorspellingen, er was er dacht ik geen 1 die dit voorspelde, het was steeds of nat, of koud, of nat en koud..
k mag ook wel wat fame, toch?
k mag ook wel wat fame, toch?
Ohja, sorry, natuurlijk, Als jij niet was weg gegaan zaten we nu misschien nog in de kou. Deze warme tijd hebben we ongetwijfeld te danken aan alle mense die nu in het buitenland zitten omdat het hier niet wou zomeren
Marga: Dusch... We gaan weer ontopic...
| Gewijzigd: 18 juli 2013, 12:37 uur, door Marga
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Ik denk dat we wat neerslag harder nodig heben dan lagere temperaturen, nog steeds mogelijk om buiten te werken.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7