maandag 15 juli tot en met maandag 22 juli
Grote kans op aanhoudend rustig en meest droog zomerweer met temperaturen die oplopen tot (iets) boven normaal.
(bron: KNMI)
Grote kans op aanhoudend rustig en meest droog zomerweer met temperaturen die oplopen tot (iets) boven normaal.
(bron: KNMI)
KMI zegt ongeveer hetzelfde, de buien die 'mogelijk' zijn, zijn vrij paatselijk dus... ziet er goed uit vind ik:
Vooruitzichten voor dinsdag 16 juli tot maandag 22 juli
Het blijft meestal zonnig en droog, maar de kans op enkele buien stijgt wat midden volgende week.
De maxima schommelen tussen 22 en 26 graden in het centrum.
(Stijgt wat... Niet veel dus ) | Gewijzigd: 8 juli 2013, 16:56 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik ben het helemaal met je eens hoewel de konijnen meer gaan voor de afkoeling.
iedere keer als ik in verlog ga ( na 20 juli) heb je een ommeslag naar koeler en natter.
We gaan moeten afwachten. wel leuk voor de mensen die nu verlof hebben.
Ik zie toch echt in de verre toekomst rond de 20 of minder Ossenhoofd. Ik zou ook liever zie minimaal de afgelopen dagen voor een week of 3-4. Helaas zit ik onder deze omstandigheden vol in de wind en die
27 graden (die ik ook had) daar heb ik gisteren weinig van gemerkt, voelde veel minder aan dankzij de wind. (En het akelige is dat je wel hadrer uitdroogt, ook al voelt het minder warm aan, lekker zweten in je beschutte achtertuin droogt minder uit.)
het is zondag geworden dat er een zwak warmtefront overtrekt.
ik vind dat het behoorlijk stil is voor het weer van volgende week. Meestal als het goed weer wordt of wordt het goede weer voortgezet wordt dit meestal aangekondigd met veel tamtam, muziek en met de fanfare op kop. De straalstroom lijkt weer behoorlijk door te zakken naar het zuiden in loop van volgende week.
het is zondag geworden dat er een zwak warmtefront overtrekt.
ik vind dat het behoorlijk stil is voor het weer van volgende week. Meestal als het goed weer wordt of wordt het goede weer voortgezet wordt dit meestal aangekondigd met veel tamtam, muziek en met de fanfare op kop. De straalstroom lijkt weer behoorlijk door te zakken naar het zuiden in loop van volgende week.
Ik zie hier anders meer berichten van personen die het weer slechter voorstellen dan het is en ik noem geen namen
Voor hier nog een hele week normaal tot te warm zomerweer.
Voor hier nog een hele week normaal tot te warm zomerweer.
Je mag me best noemen hoor. Ik weet niet wat voor jouw hoek normaal is maar de Bilt houdt het rond de 22 graden.
Dat wordt niet zo gek vaak gehaald, de 25 graden al helemaal niet, laat staan de 30. En die horen er toch echt bij.
"Te warm" is natuurlijk een subjectief begrip maar als "zomers"gebruikt wordt voor temperaturen boven de 25 graden, dan mag je er daar wel een aantal van verwachten.
Citaat van KNMI: BegrippenNader Verklaard
Zomerse dag
Een zomerse dag is een dag met een maximumtemperatuur van 25,0 graden of hoger. Mei levert normaal (gemiddeld over 1971-2000) 3 zomerse dagen op, juni 4, juli 7, augustus 7 en september 1, in totaal 22 per jaar dus. In het zuiden komt zomerse warmte met temperaturen van 25,0 graden of hoger soms al eind maart voor, terwijl het daar ook eind oktober nog zomers kan zijn. In De Bilt is 15 april de vroegste datum: in 1904 werd die dag 26,4 graden gemeten. De 10e oktober 1921 was met 26,7 graden in ruim honderd jaar de laatste zomerse dag in het najaar. Zomerse temperaturen van 25 graden of hoger komen in het binnenland op gemiddeld 20 tot 25 dagen per jaar voor. Aan de kust worden gewoonlijk 5 à 10 zomerse dagen gehaald, maar in warme zomers kan dat aantal ook daar tot 20 of 30 dagen en plaatselijk nog meer oplopen.
En ook 30 graden is geen zeldzaamheid in de binnenlanden. Hoort er gewoon bij en als we een normaal vooraar gehad zoudn hebben zou iedereen die nu zegt dat het warm zat is bij temperaturen zoals we die nu hebben en gaan krijgen het een en ander toch wel wat fris vinden.
De hollandse zomer is nog jong en heeft een lange aanloop gekend.
Oh en schaatsen kan ook binnen tegenwoordig
Hierdoor blijven de uitlopers komen richting de Benelux met stabiel en rustig zomers weer. Temperaturen tussen 20-25°C en soms iets meer kunnen dan vlot bereikt worden. En om het allemaal nog eens extra te duiden. Deze configuraties in de weerkunde kunnen blokkeren. In dat geval is een scenario zoals we dat in 2006 hebben gehad niet onmogelijk... Dus niet direct gaan panikeren
http://www.noodweer.be/sterke-gelijkenis-met-2006-zomer/
| Gewijzigd: 10 juli 2013, 00:33 uur, door NoodweerBenelux