Gun iedereen natuurlijk wel gewoon mooi weer, maar ik baal altijd dat ik met zeldzaam mooi weer in Nederland niet in Nederland zit
Ah, kijk, daar kunnen we wat mee. Nu weet ik ZEKER dat we binnenkort gewoon weer mooi weer gaan krijgen. Wat de pluimen ook mogen beweren.
Dank U.
Ik kan nu buiten wel naar de lucht gaan schreeuwen, maar daar schiet ik denk ik niet veel mee op.
iemand t adres?
Edit Sanwa: Hier kan je het klaagbord vinden. | Gewijzigd: 21 juni 2013, 21:49 uur, door Sanwa
wat is dit http://www.sat24.com/
Als je de mooie krul bedoeld....is een laagdruk gebied nu bij Engeland. Naam is Othello ! | Gewijzigd: 22 juni 2013, 11:09 uur, door Frans24
Edit Sanwa: Hier kan je lezen hoe je een plaatje kan toevoegen. | Gewijzigd: 22 juni 2013, 12:07 uur, door Sanwa
Ik vermoed dat je foto dan een verkeerd bestand is (Waarschijnlijk BMP of PNG) als je de afbeelding opend in bijvoorbeeld paint en opslaat als JPEG zou het wel moeten lukken.
Edit Marga: de berichtgeving hierover met veel filmpjes en foto's staat >> hier << | Gewijzigd: 22 juni 2013, 20:10 uur, door bliksempje
Ja, het gaat allemaal wel goed komen.
Ik vermoed in die weken dat mensne Nederland ontvlucht zijn op weg naar warmere landen, waar het dan onweerloos koud zal zijn.
Ik vermoed in die weken dat mensne Nederland ontvlucht zijn op weg naar warmere landen, waar het dan onweerloos koud zal zijn.
Wat in het zuiden van europa koel wordt genoemd tijdens de zomer is voor onze begrippen Zomer!
Ik vermoed in die weken dat mensne Nederland ontvlucht zijn op weg naar warmere landen, waar het dan onweerloos koud zal zijn. Wat in het zuiden van europa koel wordt genoemd tijdens de zomer is voor onze begrippen Zomer! Tja, dat is nu eenmaal de beleving, als je op vakantie gaat naar Zuid-Spanje dan heb je een rotvakantie met weer wat bij best aardig vinden. En je kan natuurlijk ook daar pech hebben met regen tewrwijl wij hier 30 graden en zon hebben. Los van dat kan het in warmere landen gewoon rotweer zijn, zeker als je in je optimisme geen trui of regenjas mee neemt.
wat is dit http://www.sat24.com/
Als je de mooie krul bedoeld....is een laagdruk gebied nu bij Engeland. Naam is Othello !
lolzz volgens mij raken ze de tel kwijt van al die storingen die daar elke keer liggen. rond draaien..ze hebben vast ene heel dik boek waar alle namen in staan brrrr. hetr zal wel een DRAAIBOEK zijn. whahah. want het ene na het anderen lagedrukgebiedje lig daar op de loer. op ene enkele keer na is het anders..mar zodra het mooie weer voorbij is. een paar dagen maar zijn we weer terug bij af... welke naam komt er hierna weer uhm rond draien daar?? overigens is het wel extreem paar dagen geleden over de 30 gr nu geven ze maar 15 gr op wel 15 graden of meer binnen paar dagen verschil.laat othello maar snel zijn biezen pakken. en hebben hogedruk gebieden ook namen?? ben ik eerder benieuwd naar. lolloozzzzz
Synoptische ontwikkeling
De komende periode blijven hoogtelagen bepalend voor het weer in ons aandachtsgebied. Dit weekeinde trekt een laag oostwaarts over Schotland waarna het maandag noordelijk wegtrekt en opvult. Wel blijft er een vore tot over het zuiden van Europa aanwezig die uiteindelijk weer uitgroeit tot een laag dat halverwege de week boven het oosten van Duitsland wordt verwacht en dan donderdag boven Denemarken opvult. Tegen die tijd is een volgend laag gearriveerd bij IJsland dat dan volgend weekeinde weer boven de Noordzee wordt verwacht en daarvandaan langzaam richting Zuid-Scandinavië trekt. Na het volgende weekeinde tekent zich een verandering af. Het laag boven de Noordzee trekt naar Scandinavië terwijl een volgend laag zich nabij IJsland situeert. Het gevolg hiervan is dat boven ons aandachtsgebied een rug van hoge druk aanwezig is.
Modelbeoordeling en onzekerheden
Tot donderdag is de spreiding in mogelijkheden erg klein. Hierna zien we spreiding en dus onzekerheid toenemen, met name in de temperatuurpluim is dat duidelijk zichtbaar. De meeste members houden zich zo'n beetje op rond de normale waardes, enkele gaan richting 25 graden of komen daar bovenuit. Wat betreft de neerslag zien we af en toe wat signalen maar hele grote hoeveelheden worden er doorgaans niet verwacht.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Van tijd tot tijd zon maar ook soms een bui. Met middagtemperaturen tussen de 16 en 19 graden blijft het aan de koele kant.
Samenvatting EPS-periode:
Grote kans op het aanhouden van het licht wisselvallige weertype met temperaturen die veelal iets onder de normale waarde liggen.
Bron: KNMI
Synoptische ontwikkeling
Een lagedrukgebied boven de Noordzee trekt noordwaarts weg en vult verder op. Zuidwest van Ierland bevindt zich een hogedrukgebied. Dit hoog krijgt de komende dagen een uitloper tot over de Britse Eilanden. Boven centraal Europa ontwikkelt een lagedrukgebied die halverwege de week via Polen naar het zuiden van Scandinavië trekt. Op woensdag passeert er overigens nog een klein laag in de bovenlucht ons land. In het weekeinde trekt het Scandinavische laag naar het noordoosten weg en het eerder genoemde hogedrukgebied beweegt dan over de Britse Eilanden naar het oosten en wordt dan uiteindelijk boven ons land verwacht.
Modelbeoordeling en onzekerheden
Tot en met donderdag vrij kleien spreiding in de temperatuurpluim. Aanhoudend te koud voor de tijd van het jaar. Vanaf vrijdag zien we de onzekerheid toenemen maar ondanks dat is er tegelijkertijd ook een enigszins stijgende trend zichtbaar. Dat heeft uiteraard te maken met toenemende hogedrukinvloed en dus meer zonneschijn. Operationele run zit uiteindelijk wel vrij hoog met de temperatuur in de pluim. Wat betreft de neerslag zien we af en toe wat signalen maar hele grote hoeveelheden worden er doorgaans niet verwacht.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Van tijd tot tijd zon maar ook soms een bui. Met middagtemperaturen tussen de 16 en 19 graden blijft het aan de koele kant.
Samenvatting EPS-periode:
Grote kans op een overgang naar een meest droog weertype met geregeld zon en temperaturen oplopend tot rond de normale waardes.
Bron: KNMI
| Gewijzigd: 24 juni 2013, 12:49 uur, door Ries
ik moet het erst zien dan aanvoelen de warmte. ze bedoelen zeker smorgens de helft en s avonds de anderen helft whahaha.voorlopig op een paar dagen na. elke keer weer te koud voor de tijd van het jaar. het wordt een gewoonte hier in nederland.lolzzzzz
Bijvoorbeeld:
Huidige temp.ontwikkeling VS
langjarig gemiddelde: 2000-2010
langjarig gemiddelde: 1990-2000
langjarig gemiddelde: 1980-1990
langjarig gemiddelde: 1970-1980
Zoals bekend zijn is het de laatste jaren veelvuldig voorgekomen dat een zomer "te warm" verloopt. Tel je al deze "te warme" zomers op over een bepaalde periode, dan krijg je vanzelfsprekend ook een warmer langjarig gemiddelde. Hier door is de realistische kijk ineens verdwenen en is een "normale" zomer opeens een "slechte" in de ogen van menigeen. De langjarig gemiddelden die het knmi hanteert zijn internationaal en betreft een periode van 30 jaar, momenteel de gemiddelde temperatuur over de periode 1981-2010 en schuift elke tien jaar op. Voor 2010 werd dus uitgegaan van de periode 1971-2000.
Natuurlijk is gevoelsmatig het effect aanwezig dat men na verwend te zijn, daarna het 'echte' normale tegenvalt.Maar de temperaturen zoals die nu bijna een half jaar zijn verlopen liggen maandsgewijs allemaal onder het gemiddelde over dezelfde maanden in de periode 1981-2010 en soms een koudste maand sinds langer.