10 graden minder dan dat het Knmi en Hirlam hadden verwacht.. (Westdorpe)
Het was hier dan ook helemaal geen mooie dag.. Geen zon en vanochtend regen. Nog een uurtje wachten, het verwachtingskaartje in 14:00 GMT en da's 16:00 hier (tijdzones en zomertijd).
En op de Wadden (en sommige stukken kust) is het zo te zien warmer dan GFS gisteren aangaf.
het is vooral de bewolking die roet in het eten heeft gegooit | Gewijzigd: 19 juni 2013, 15:20 uur, door onweerwoudenberg
het is vooral de bewolking die roet in het eten heeft gegooit
Dat dacht je!
Temperatuur is vanmiddag hier enorm snel gedaalt, zal mij niet verbazen dat het 8 graden binnen een uur was.
Lijkt eind volgende week weer omhoog te gaan na een frisse week.
Lijkt eind volgende week weer omhoog te gaan na een frisse week.
Ja, ik ben ook vrij optimistisch, alleen niet qua neerslag. Het blijft droog en er komt wel van alles aan (zie het andere draadje) maar ik denk dat de hoeveelheden op veel plaatsen mee/tegen zullen vallen omdat ik vooral een buiiig verhaal zie vanavond en vannacht
Voor het weer van 5 juni verwijs ik je door naar het KNMI
Westdorpe noteerde die dag 21.9max en 7.6min. Het was toen heerlijk zonnig en bleef de gehele dag droog.
maar goed zullen de zenuwen wel zijn
Voor het weer van 5 juni verwijs ik je door naar het KNMI
Westdorpe noteerde die dag 21.9max en 7.6min. Het was toen heerlijk zonnig en bleef de gehele dag droog.
maar goed zullen de zenuwen wel zijn ik neem aan dat hier 5 juLi bedoeld wordt? Fijne dag in elk geval!
| Gewijzigd: 21 juni 2013, 11:54 uur, door Ben47
| Gewijzigd: 21 juni 2013, 12:08 uur, door Ries
*plaatje knip*
Eigenlijk zou het mooi zijn om deze etmaalgemiddelden eens af te zetten tegenover meerdere decades langjarige gemiddelden.
Bijvoorbeeld:
Huidige temp.ontwikkeling VS
langjarig gemiddelde: 2000-2010
langjarig gemiddelde: 1990-2000
langjarig gemiddelde: 1980-1990
langjarig gemiddelde: 1970-1980
Zoals bekend zijn is het de laatste jaren veelvuldig voorgekomen dat een zomer "te warm" verloopt. Tel je al deze "te warme" zomers op over een bepaalde periode, dan krijg je vanzelfsprekend ook een warmer langjarig gemiddelde. Hier door is de realistische kijk ineens verdwenen en is een "normale" zomer opeens een "slechte" in de ogen van menigeen.
Met name die 15,4 (-.03 dus) valt denk ik nog wel binnen het gebied met "normaal". het gaat alleen om de beleving, onthou je vooral de koude dagen, of onthou je de warme dagen?
Gun iedereen natuurlijk wel gewoon mooi weer, maar ik baal altijd dat ik met zeldzaam mooi weer in Nederland niet in Nederland zit | Gewijzigd: 21 juni 2013, 13:41 uur, door Mullie1987