| Gewijzigd: 18 juni 2013, 18:56 uur, door Marga
Ik zit te kijken met het zicht naar 5 juli.
Dan ga ik namelijk trouwen ( wie had dat ooit gedacht ).
Graag 20 tot 22 graden, droog en een licht briesje met een zonnetje derbij.
Ik hoop het zo...............................
Ik zit te kijken met het zicht naar 5 juli.
Dan ga ik namelijk trouwen ( wie had dat ooit gedacht ).
Graag 20 tot 22 graden, droog en een licht briesje met een zonnetje derbij.
Ik hoop het zo............................... Nou, ik ben wel een huwelijksexpert mag ik zeggen. Niet dat ik getrouwd ben (da's 1 van de redenen) maar ik maak er beroepsmatig wel wat mee.
Punt1: laat die 20 maar ziiten, 22-24 graden is beter. Dan mag een briesje, een briesje met 20 graden maakt het vaak net een beetje kil.
Zonnetje mag. Maar felle zon is niks, foto's lukken ook het best met wat gedenpt licht. Bovendien dragen de meeste mooie vrouwen van die grooote zonnebrillen als het zonnig is en dat ziet er gewoon niet uit vind ik, geef mij maar zichtbare ogen. Ach wat, je mag daar vanaf de 5e toch niet meer naar kijken dus laat maar.
En tot slot, wist je dat een huwelijk met regen als iedereen opeens naar binnen moet vaak net zo lollig is? Het verbindt de mensen veel meer dan al die verspreide groepjes in een tuin of parkje. Maar als het echt slecht weer is, dan zeggen ze hier dat je een kwaai wijf trouwt,
Maar daar gaan we niet van uit, van en onweersliefhebber mogen we verwachten dat ie stormachtige zaken wel een beetje kan zien aankomen.
Dan het weer voor morgen en overmorgen. Jeemig nu is het net alsof er helemaal niks komt. Wat een negativiteit en pessimisme.
Toch wijzen alle berichten er wel op dat er gewoon (nog) niks te zeggen valt, wat ik al een tijdje vermoedde. het enige wat je er uit kunt opmaken (en wat je eigenlijk ook bij KNMI em KMI leest) is dat we te maken gaan krijgen met een "hier wel en daar niet"situatie.En als ze het verkeerd hebben wordt het een "daar wel, hier niet"situatie.
En het waar wel en waar niet zal denk ik pas kort tevoren te zien zijn. Hoe vaak hebben we in dergelijke situaties niet gezien dat buien opeens ontstaan, maar ook verdijwnen, splijten en om je heen trekken of naar links of naar rechts gaan. Vaker dan niet denk ik.
Op basis van wat we nu weten is niet eens te zeggen welke deel van Nederland het meeste kans heeft op iets (maar er kan dus evengoed niets gebeuren) en welke kant het meeste kans heeft op niets (maar er kan dus net zo goed daar wel wat gebeuren).
(je zag als je de bewegende satelietbeelden van Oost Europa bekeek daar ook vrij veel buien heel snel groeien en ook weer verdwijnen, maar in het grensgebeid van Polen en de Oekraine zal het even wat minder lollig toeven zijn).
En wie weet, waait het over en blijven we opeens met langer warm weer zitten...
Ach wat, je mag daar vanaf de 5e toch niet meer naar kijken dus laat maar.
Ik mag daar zeker wel naar kijken, daar heb ik mijn oogjes voor gekregen.
En ik mag zelfs zeggen in haar bijzijn dat ik het een mooi vrouwtje vind.
Zolang ik maar niet aan dat vrouwtje zit, is er niks in de weg
Maar toch dank voor het advies over het weer | Gewijzigd: 18 juni 2013, 20:33 uur, door allseasons
Zit ik hier te bakken van de warmte,maar toen ik de sneeuw op je profielfoto zag kreeg ik het al direct wat minder warm. Is nog van deze winter zeker? Toen we onze eerste grote sneeuwdump hadden?
Laat ik het zo zeggen, ik ben een liefhebber van extremen. In de winterperiode ben ik hier veel te vinden en in de zomerperiode. Net zoals aankomende 2 dagen.
Al heb ik liever een enorme sneeuwdump dan een heerlijke zomerse bui. En dat voor een italiaan.
Ik vraag mij soms af hoelang sommige mensen in de Benelux wonen, elk jaar zijn er periodes van 15°C in de zomer. Sommige jaren 3 weken aan één stuk, dat is nu eenmaal de zomer waar we wonen.
we hebben het hier over de maximale temperaturen, niet de gemiddelden,. en ja 15 graden komt wel eens voor maar weken achter elkaar een maximum van 15? Niet in mijn beleving. Nou ja misschien op de wadden...
Verschil temperatuurverwachting (grijze gedeelte) o.b.v. GFS en ECMWF. Die van GFS is gebaseerd op 1 van de 20 leden, die van ECMWF op 1 van de 52 leden. En die verschuiven nog wel eens.
Vrij normaal verloop. Met de huidige GFS-verwachting komen we onder normaal maandgemiddelde, met ECMWF boven normaal maandgemiddelde. Er is dus niets mis met het klimaat, hetgeen je overigens niet kan afmeten aan 1 maand. Daar heb je jaren voor nodig.
Bron: .weerstatistieken | Gewijzigd: 19 juni 2013, 10:36 uur, door Ben47
Edit Marga: links klikbaar gemaakt | Gewijzigd: 19 juni 2013, 13:57 uur, door Marga
Dit zijn toch wel redelijke hoeveelheden.
Inderdaad, redelijk tot fors maar tenzij het in (zeer) korte tijd valt niet extreem, sterker nog, als het mooi verspreid valt hebben we een pefrecte bui met een redelijke hoeveelheid tegen het oplopende vochttekort die rustig kan inzakken in plaat van meteen wegspoelen. Wel twee verregende dagen maar als we dan maar mooie dagen daarna zouden krijgen haast ideaal.
Citaat van Citaat van Ben47, woensdag 19 juni 2013, 11:02 uur De pluimen van vanmorgenIk krijg stilaan het vermoeden dat het met "de grote afkoeling" uiteindelijk wel los zal lopen, alleen niet op de dagen dat ik volgende week in Zeeland zit.
edit:
oei deze was eigenlijk voor het onweersdraadje... | Gewijzigd: 19 juni 2013, 11:47 uur, door jcroon