Onderste kaartje maar ik zie net dat overeenkomt met andere "windkrachtkaartjes" dus ik was abuis. Maar er zijn sites die voor windstoten een beaufort schaal aanhouden . | Gewijzigd: 15 juni 2013, 16:53 uur, door Debbieke
'Het moge duidelijk zijn dat de voorspelbaarheid van dergelijke synoptische ontwikkelingen niet al te groot is.
Dit resulteert concreet in onze omgeving in de vraag in hoeverre de warme lucht ons land kan bereiken en wat de timing hiervan is. De staafdiagrammen illustreren deze onzekerheid goed. Zo zien we voor dins-don een zeer grote spreiding in de temperatuur forecast waarbij vrijwel alle temperatuurklassen een gelijke kans van optreden hebben.'
En deze 'onvoorspelbaarheid' wordt ook uitgedragen door andere meteo's-/weervrouw/mannen
Dus het KNMI is echt de weg niet kwijt, maar geven tenminste eerlijk toe dat het weer (vooral de temperaturen) voor de komende dagen na het weekend niet goed te 'verwachten' is.
| Gewijzigd: 15 juni 2013, 16:56 uur, door Ben47
| Gewijzigd: 18 juni 2013, 18:58 uur, door Marga
Eigenlijk zegt het KNMI (de meteorologen en computermodellen) dus dat ze het niet weten ... Toch vreemd want het gaat hier om een korte termijn verwachting over een paar dagen en niet om een lange termijn verwachting (10 of 14 dagen). | Gewijzigd: 18 juni 2013, 18:58 uur, door Marga
| Gewijzigd: 16 juni 2013, 00:19 uur, door Ben47
Zo te zien wisselt de verwachting echt dagelijks want enkele dagen terug hadden ze 23°C verwacht voor maandag. Zo zie je maar, het kan evengoed nog droog worden ofzo.
Zo te zien wisselt de verwachting echt dagelijks want enkele dagen terug hadden ze 23°C verwacht voor maandag. Zo zie je maar, het kan evengoed nog droog worden ofzo.
Zoals al vaker wordt verteld op het forum is naar mate de tijd verder weg is van een run, de onzekerheid toeneemt.
Maar ik verwacht dat t/m woensdag redelijk stabiel is qua wat ze voorspellen. Het is nu immers al zondag.
En even uitgaande van de kaartjes krijgen we maandag/dinsdag met een balkanföhntje te maken haha.
Zuid-Oostelijke stroming die de heerlijke Balkan warmte met zich mee brengt! Niet zo warm als de hierboven vermelde Sahara-sirocco, maar toch warm!
Voor dinsdag lijkt het nog redelijk "aangenaam" te worden met niet zo veel bewolking. Heerlijk BBQ weer!!! Woensdag lijkt op het eerste oog helder te beginnen en later op de dag te betrekken. Later in de avond zou dit wel eens gepaard kunnen gaan met heerlijke ontladingen.
| Gewijzigd: 17 juni 2013, 09:13 uur, door Ossekop
Ik geloof niemand meer. Het KNMI gaf eerst voor woensdag 23 op daarna 26 en nu zelfs 31C. De vooruitzichten veranderen nog sneller dan het weer zelf. Degene die hier op het forum de juiste verwachting maakt krijgt van mij +10!
mss kan ik dan toch nog een mooie onweersbui mee maken hier in stadskanaal
aangezien ik volgende week (18de) voor 7 maanden vertrek naar DownUnder (whoohoooo :D)
bijdeze wens ik jullie dan ook allemaal een heerlijk boembui seizoen
groeten BONardi Stadskanaal