The William Preston Lane Jr. Memorial Bridge in het Amerikaanse Maryland jaagt heel wat chauffeurs de stuipen op het lijf. Dat bracht Alex Robinson op een idee. Chauffeurs, die niet over de brug willen rijden, kunnen hem vijftien euro betalen. In ruil daarvoor zal Robinson hen veilig en wel naar de overkant van de brug brengen, mét de wagen van de klant.
Bron: Het Nieuwsblad
"The MdTA contracts with private companies to provide transportation across the bridge for nervous drivers (gephyrophobiacs) and cyclists; fees are $25 and $30 for drivers and cyclists, respectively."
Overigens is de brug pas vier keer gesloten geweest in verband met extreme weersomstandigheden.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Chesapeake_Bay_Bridge
Ok ik snap wel dat je met dat waanzinnig slechte weer je niet staat te springen om er overheen te rijden.......
Ik kan niet zo goed tegen hoogtes met water onder me..... dit zou voor mij wel een uitkomst zijn, is het net alsof je op een grijze vlakte rijd.
Iemand wel eens over de zeelandbrug gereden met zulk soort weer ???..... daar heb je geen hangkabels alleen een betonnen rand links en rechts zonder verlichting. Ik kan je vertellen dat je daar ook echt niet blij van word.,.... | Gewijzigd: 28 mei 2013, 18:09 uur, door mrijkhals
Oké, de brug is lang en smal voor VS-begrippen en er zijn flinke hoge stukken tussen, maar nergens is deze brug gevaarlijk.
Kortom, iemand wil een sensatie maken met een filmpje tijdens een storm...dan lijkt het al gauw heftig. | Gewijzigd: 2 juni 2013, 23:47 uur, door Marco de Kock