De Harlingen-Terschellingrace van vrijdag is afgelast. Het ruige weer leidt tot te veel risico's voor de bemanningen van de sloepen. De race had vrijdagmiddag gehouden moeten worden. De organisatie maakte zich donderdag al zorgen en waarschuwde deelnemers om zich goed warm aan te kleden. Inmiddels vindt zij de tocht echter niet meer verantwoord. Er waait een gure wind met regenbuien.
Bron: Leeuwarder Courant
vandaag 11-05-2013 omstreeks 13:30 is er in Overdinkel een val wind samen met een windhoosje geweest .
de kracht van de valwind was zo sterk dat er dingen weg vlogen zo als bakjes en ander klein spul wat niet vast zat .
de lucht werd in eens heel erg donker en het gene wat er zicht baar was is een lucht vol met spullen wat van de bomen en bosjes af kwam .
en we kregen een bloembladjes in onze tuin en op onze auto waar deze weg kwamen weten we niet .
de valwind was van kracht dat zelfs stoelen verschoven en afdek hoezen van de stoelen en motor bijna de lucht in ging .
de windhoosje heeft de grond niet berijkt maar was duidelijk zicht baar van uit een open veld . hij bleef halve weg de lucht hangen en loste weer op .
de valwind bleef zn 30 min achtief en nam in kracht af .
ik noem het een val wind om dat het net leek of het aan kwam rollen en het geluid was net als of er een trein aan kwam denderen behoorlijk ja hoe zeg ik het gegrom als het ware anders kan ik het niet omschrijven .
na af loop toen de wind weg was was de schade klein en de troep op auto's en straat groot .
helaas geen foto's en of film van kunnen maken .