"Het licht wordt rood,
het licht wordt groen,
in Almelo is altijd wat te doen"
Nee het was:
''Ik erger mij geel en groen
daarom is er in Almelo altijd wat te doen'' Maak je maar geen zorgen, het was net zo snel weer voorbij als dat het op kwam zetten, hopelijk heeft dat ene buitje de boel hier alleen maar onstabieler gemaakt en niet de energie weg gehaald.
De Cape waardes geeft aan dat na 2 uur snachts er niet genoeg Cape is om onweer te triggeren.
Nee maar wel om in stand te houden
Ik snap wat je bedoelt. en het kan ook. Maar de Cape waardes zijn toch echt de drempelwaarde voor onweer circa 300 j/kg. En mocht het dan toch tot onweer komen, dan is het CC en wat licht gerommel.
Daar word je dan ook niet echt vrolijk van.
En speculeren mag uiteraard.
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
(voorpret is eigenlijk het leukst......) | Gewijzigd: 8 mei 2013, 16:52 uur, door Jo Capelle
http://europa.buienradar.nl/images.aspx?jaar=2013&maand=05&dag=08&uur=16&minuut=30&c=&type=
(voorpret is eigenlijk het leukst......)
Ik woon in Tilburg en we gaan vanavond waarschijnlijk richting Breda, misschien iets verder rijden om het op te wachten. Ben benieuwd!
(voorpret is eigenlijk het leukst......) Rij naar breda en volg het naar het noorden toe........ heb je de meeste kans.
Zeeland word geschampt en krijgt alleen maar een vleugje mee van de rest.
| Gewijzigd: 8 mei 2013, 17:02 uur, door mrijkhals
Ik woon in Tilburg en we gaan vanavond waarschijnlijk richting Breda, misschien iets verder rijden om het op te wachten. Ben benieuwd!
Qua onweer lijkt mij Tilburg altijd erg aantrekkelijk
Qua onweer lijkt mij Tilburg altijd erg aantrekkelijk
Tilburg is ook vrij aantrekkelijk in Tilburg, hoewel we soms ook wel echt net pech hebben. Maar zolang we tussen Breda/Tilburg/Iets noordelijker blijven vandaag, zitten we goed, hoop ik!
En zoals je het bescrhijft is Breda een goed uitgangspunt, je kunt of naar het westen gaan of naar het oosten....
Maar misschien gewoon thuis blijven, op de laatste paar 5 minutenbeeldjes lijkt het wat uit elkaar te vallen en af te nemen. Nog niet zeker dus vandaar de "misschien"
Citaat van Citaat van BjornOnweer, woensdag 8 mei 2013, 17:06 uur Nu activeerd de Zuidzijde ietsjes. Maar dat zal niet goed zijn voor een startpunt tussne Breda en Tilburg, meer naar het oosten. Waar vanavond een vliegtuig landt met wat familie, die ik moet ophalen... Gaat je auto zo van stinken, mensen die uit een turbulent vliegtuig stappen
| Gewijzigd: 8 mei 2013, 17:11 uur, door jcroon