Buienradar werkt met gegevens van het KNMI en laten ze daar nou net een storing hebben.
Sorry voor mijn "wijze" voorspelling.
Ik snap jou reactie wel, ik had er ook meer van willen meemaken.
Maar hier (Spijkenisse nabij Rotterdam) regent het alleen maar, terwijl 20 km verder oostelijk nog onweer werd gemeld.
Het lijkt inderdaad zo te zijn dat hoe westelijker hoe zwakker.
och, hier in het uiterste oosten (horst LB) hebben we ook alleen maar regen gehad hoor. Het is dus niet zo dat hoe westerlijker je zit, hoe minder onweer er in zit. Het is gewoon geluk hebben. De belgen zijn vandaag de grote geluksvogels en een handjevol mensen in Nederland ook. Er komt heus nog wel meer (misschien morgen?)
Maar hier (Spijkenisse nabij Rotterdam) regent het alleen maar, terwijl 20 km verder oostelijk nog onweer werd gemeld.
Weet je, ik had vanmiddag gelukkig ff niets te doen.
Ik toen gezien hoe de kleine buien, rode (en zelfs zwarte) pitten werden. (naarmate ze verder westelijk trokken)
Maar dat was vanmiddag, toen speelde de temp idd, nog een grote rol.
Gelukkig, heb ik wel weer wat geleerd.
groetjes,
Victor
och, hier in het uiterste oosten (horst LB) hebben we ook alleen maar regen gehad hoor. Het is dus niet zo dat hoe westerlijker je zit, hoe minder onweer er in zit. Het is gewoon geluk hebben. De belgen zijn vandaag de grote geluksvogels en een handjevol mensen in Nederland ook. Er komt heus nog wel meer (misschien morgen?)
Ik doelde er op dat de bestaande buien in actieviteit afnemen naarmate ze richting de kust trekken (koel zeewater (?)).
Edit: Midden-België heeft al serieus wat onweer gehad: en.allmetsat.com/images/lightning-belgium.php | Gewijzigd: 7 mei 2013, 17:24 uur, door Sa'ke
Ik denk dat de buien in het oosten een beetje "uitregenenenen"voor ze bij ons zijn..
en toch heb ik niet helemaal ongelijk. Bekijk deze beelden maar eens. Ok, er zit nog geen onweer in, maar dat was vanmiddag ook zo.
Toch denk ik dat het gedaan is met het onweer.
http://www.weerplaza.nl/regenradar/
edit : 17:53 Ok de rode pit is nu verdwenen, maar voorheen, had deze bui helemaal geen rode pit. (jammer dat er nu geen onweer uitkomt). (haha) | Gewijzigd: 7 mei 2013, 17:55 uur, door victordebruyn
EDIT:
Internationale onweersdag vandaag
| Gewijzigd: 7 mei 2013, 18:16 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Internationale onweersdag vandaag
Is de periode van jaar om in Italië daar onweer te hebben (denk maar aan de tennisballen van hagelstenen die vaak aan het gardameer vallen)
Trouwens al eens zelf meegemaakt
Het klinkt als een kleine "windhoos".