Een lawine van tonnen steen en aarde in de Franse Alpen is op video vastgelegd door een bezoeker van Saint-Christophe-En-Oisans in het departement Isère in het zuiden van Frankrijk. De lawine vond plaats op 16 april. Lawines komen in deze tijd van het jaar vaker voor door het smelten van de sneeuw. Dit jaar is door de lange winter het gevaar van lawines groter dan gemiddeld. In sommige delen van de Rhône-Alpen komt dit natuurlijk fenomeen bijna iedere 10 minuten voor.
Lawine in Saint-Christophe-En-Oisans
De lawine begint als neeuw langs de helling begint de glijden op een heldere en zonnige dag.
De smeltende sneeuw neemt aarde en stenen met zich mee.
Een enorme berg stenen afkomstig van de helling van de berg komt in het dal terecht.
© onweer-online
Bron: Dailymail | Gewijzigd: 22 februari 2017, 14:29 uur, door Joyce.s
Hopelijk geen overstromingen als die dam breekt?
Zat ik ook aan te denken maar het lijkt me dat dit geen onbekend verschijnsel is en dat ze wel weten wat dit kan doen en vooral hoe ze dit kunnen oplossen
Hopelijk geen overstromingen als die dam breekt?
Zat ik ook aan te denken maar het lijkt me dat dit geen onbekend verschijnsel is en dat ze wel weten wat dit kan doen en vooral hoe ze dit kunnen oplossen Het meeste lijkt me ook sneeuw, dus als dat smelt kan het snel gaan.