Eigenlijke naam Ronald.
Woon in Deventer. Aan de IJssel staat garand voor veel langdurig zwaar onweer. Althans dat stond het.
De laatste jaren ervaar ik het onweer helaas als minder en vooral minder krachtig.
Ik heb iets met onweer. Het fascineert mij en is mooi. Al ken ik ook de minder prettige kanten zoals bliksem in slag in en hoge kraan in de buurt en werken op en stalen steiger terwijl het rommelt.
Ik heb de rare eigenschap onweer aan te voelen komen. Het klinkt gek maar vaak weet ik enkele uren te voren al dat het gaat onweren. Ik ben ook al vaak voor gek verklaard.
Ook kan ik (vreemd eigenlijk) onweer van vele kilometers afstand al horen. Vooral als het stil is. (gehoor test 100%) ook dit heeft mij al te vaak opmerkingen op geleverd als je bent niet goed wijs. Ik moet dan wel lachen als het inderdaad gaat onweren.
had het vanmiddag nog. er leek geen vuiltje aan de lucht ja okee het was bewolkt maar dat was alles. en toch begon ik zonnescherms om hoog te draaien en een kwartier later begon het te regenen. je moest de vriend van mn zusje zien kijken. zo verbaast dat ik wist dat het zou gaan regenen.