...
*21 graden wordt verwacht (normale temps voor de tijd van het jaar).
...
Zo die kwam recht uit feiten en uit mijn hart, en nu net meer piepen ja? hahah Je hart zit wel goed, maar die feiten...
Langjarig gemiddlede voor juni is pas de laatste 10 dagen van die maan meer dan 20 graden, tot die tijd tussen de 19 en de 20. Daar ziten we vandaag al niet dramatisch veel onder.
Citaat van Citaat van CumuLoek, donderdag 30 mei 2013, 0:50 uur Ook al kijk je naar de lente; je weet nooit wat het weer gaat doen, dat Meanderende.. daardoor kunnen uitschieters ontstaan, en ik weiger me vast te klampen aan het "Franse" kille zomer gebeuren, want men kan dit niet beöordelen op zo'n lange termijnEn zlas het meandert an het ook uit het zuiden kmen, of uit het oosten, wat nu ook begint op te warmen, Alleen als het echt uit het noorden komt heb je flinke kans op kil weer maar dan moet net die ene meander fout ligen voor een langere tijd. Kortom het wordt dan wisselvallig
Het sturende hoogtelaag (500 hPa) boven het midden van Europa verplaatst zich gedurende de meerdaagse periode langzaam naar het oosten. In dezelfde periode laten vrijwel alle clusters zien dat er ten zuidwesten van IJsland een nieuwe 500 hPa trog ontwikkelt en uitdiept en daar vooralsnog blijft liggen. Tussen deze twee systemen ontstaat er volgens de meerderheid der clusters tot in het weekeinde een zwakke 500 hPa rug waarvan de as boven de Britse Eilanden komt te liggen. Het stabiliseert de atmosfeer in onze omgeving, maar de aanvoer wordt noordwestelijk, hetgeen betekent dat er koude polaire lucht wordt aangevoerd. Na het weekeinde zien we dat de meeste oplossingen opnieuw lagedruk invloeden berekenen. De aanvoerrichting laat meestentijds de noordwestelijke aanvoer verdwijnen, hetgeen terug te vinden in de stijging van de temperatuurpluim. Toch zien we na midden volgen de week dat vrijwel alle fases van de Rossby-golf mogelijk is. Het betekent grote kans op aanhoudend onstandvastig weer.
Modelbeoordeling en onzekerheden
Tot en met komend weekeinde lijkt de betrouwbaarheid van de EPS-berekeningen en dus de voorspelbaarheid van de atmosfeer tamelijk groot.Vanaf midden volgen de week kan het vrvrijwel alle kanten op en zijn deterministische uitspraken niet gerechtvaardigd.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Vrij koel en met perioden met zon, daarbij is er ook een kleine kans op een bui.
Samenvatting EPS-periode:
Vrij grote kans (ca 60 %) op het aanhouden van het onstandvastige weertype, maar met temperaturen oplopend naar waarden die normaal zijn voor deze tijd van het jaar. Daarnaast is er een kleine kans op een overgang naar een stabieler weertype met beduidend hogere temperaturen.
Bron: KNMI
*21 graden wordt verwacht (normale temps voor de tijd van het jaar).
Zo die kwam recht uit feiten en uit mijn hart, en nu net meer piepen ja? hahah
Lieve Viktor,
Waar haal je die 21 graden vandaan???
Ik zie de komende week geen hogere temperaturen dan 15 graden!
Ik hoop echt dat je gelijk hebt maar
1 de feiten zeggen iets heel anders en
2 het verloop van de temperatuur e.d.tot dusverre sinds januari beloven niets goeds: al 5 maanden op rij te koud.
Lieve Viktor,
2 het verloop van de temperatuur e.d.tot dusverre sinds januari beloven niets goeds: al 5 maanden op rij te koud.
Aanschouw
Leuk kaartje maar ik zie dat de helft van Nederland op 14-16 graden zit op die dag waaronder de plek waar ik woon.
Ik ben dus niet overtuigd.
de helft is erg overdreven.
alleen de kust gebieden zijn wat frisser.
maar nogmaals, de temperaturen die verwacht worden, worden gemeten in de schaduw;)
dus de zon doet daar al gauw een paar graadjes bij.
weather without storms is no weather at all.
Leuk kaartje maar ik zie dat de helft van Nederland op 14-16 graden zit op die dag waaronder de plek waar ik woon.
Dan zou ik maar een opfriscursus Aadrijkskunde/topografie doen. Want (uitgaande van je Avatar/tekst) woon je in Amsterdam. En ik zie daar toch echt wel 21 staan. Precies daar waar Amsterdam ligt.
Citaat van onweeer, donderdag 30 mei 2013, 14:19 Citaat van saswar, donderdag 30 mei 2013, 13:54 uur
Citaat van Viktor Peters, donderdag 30 mei 2013, 0:27 uur
Lieve Viktor,
Aanschouw
*plaatje knip*
traantje wegpinken doet om plaatje.
Eindelijk! De lente komt er aan! | Gewijzigd: 30 mei 2013, 17:37 uur, door Ossekop
das veel water ,
we hebben hier in delfzijl geen ene bui gehad gisteren
en 10 km verder plenste het eruit met 24 mm in een bui
Is er niet perongeluk een emmer water in gevallen??
Hier nl maar een krappe 1.6mm
Rond A'dam viel inderdaad wel meer, maar zoveel ??
Dan zou ik maar een opfriscursus Aadrijkskunde/topografie doen. Want (uitgaande van je Avatar/tekst) woon je in Amsterdam. En ik zie daar toch echt wel 21 staan. Precies daar waar Amsterdam ligt.
Citaat van onweeer, donderdag 30 mei 2013, 14:19 Citaat van saswar, donderdag 30 mei 2013, 13:54 uur
Citaat van Viktor Peters, donderdag 30 mei 2013, 0:27 uur
Lieve Viktor,
Aanschouw
*plaatje knip*
traantje wegpinken doet om plaatje.
Eindelijk! De lente komt er aan!
I rest my case
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1