Dat dipje heeft in alle pluimen, ook de zeer gunstige, gestaan. Maar zo laag niet. Nergens.Heb je gekeken naar de Nederlandse of Belgische pluimen? De meeste pluimen die hier op het forum gepost worden zijn voor Nederland. De Belgische pluimen kunnen misschien nog een tikkeltje kouder zijn. Ik denk dat ik ook een pluim voor Leuven heb gezien waar de 10° amper werd gehaald na maandag. Gelukkig is dat dipje nu wel uit de kaarten. Wat me wel opgevallen is dat België over het algemeen een iets 'continentaler' klimaat heeft als Nederland.
Edit: net de maximumtemperaturen van Ukkel bekeken. Op donderdag 23 mei werd 9.3° gehaald. De gemiddelde temperatuur voor die dag is 6.8°C. Vrijdag 24 mei was nog kouder: max 8.7°C en gemiddeld 5.9°. Ik denk dat meer dan een graad kouder is dan De Bilt.
| Gewijzigd: 25 mei 2013, 21:27 uur, door Sa'ke
Ik als zuiderling, kijk naar beiden, vooral vanwege de vergelijking tussen het Nederlandse "zuid"en de Belgische "Kempen".
Grooste verschil wat ik zie is dat er voor Nederland pluimen zjn van GFS enEC en dat ik voor Belgie alleen maar GFS pluimen zie. En ja, voor de komende tijd is GFS wat kouder dan EC lijkt het.
Het mag hier wel wat warmer worden, iedere aardbeikenner weet dat de beste aarbeien van de hele wereld uit het gebied tussen Breda en Hoogstraten komen en die kunnen nog heel wat zon en warmte gebruiken..( Niet dat in deze fastfood maatschappij de meeste mensen het verschil kunnen proeven tussen kas en volle grond, tenminste bij een goede kweker die zijn lampjes goed af kan stellen, genoeg ventilatie en de juiste voeding).
| Gewijzigd: 26 mei 2013, 10:23 uur, door Marga
Langjarige gemiddelde
Dit jaar tot vandaag
Kaarten: KNMI
Langjarige gemiddelde
Dit jaar tot vandaag
Kaarten: KNMI
Daarentegen heeft het grootste deel van Nederland zo te zien minder of hooguit een normale hoevelheid gekregen.
Mooi patroon vanaf do 30-05. Ene dag ±18 graden en de volgende dag ±13 graden.
Ik lees m toch echt anders af. Ik zie iedere dag tegen de 15 graden. En vanaf de 3e juni oplopend naar de 20 graden.
Waarom kijken er toch zoveel mensen enkel en alleen naar de oper en de control??
Je dient de pluimen af te lezen door naar de gemiddelde ensembles te kijken (de stippellijn) | Gewijzigd: 26 mei 2013, 15:34 uur, door Ossekop
+1
nuff said.
period!
compleet mee eens en laten we nou eens genieten van de (warme) zon!
weather without storms is no weather at all.