Enigste positieve; Hij lijkt (zeer langzaam) op te schuiven naar het Zuiden. Nu hebben we lucht die komt uit het (N)NW. Dus koud en nat. Als het hoog zuidelijker komt te liggen, krijgen we weer Westen-winden. Nog steeds nat, maar toch minder koud.
ik heb liever dat hij doorschuift naar het oosten.Maar dat wilt ie niet doen
We zijn trouwens niet de enigste die een koude lente hebben, Alaska, Oost en Centraal VS zitten in hetzelfde schuitje:
http://ak-wx.blogspot.be/
allé, het schone weer zit op het water.
hier en daar weer redelijke plassen op de pas gezaaide velden. De boeren zullen weer lachen.
hier en daar weer redelijke plassen op de pas gezaaide velden. De boeren zullen weer lachen.
Maar ok die hebben zo tussendoor een dagje droger weer nodig, en wat warmer naturlijk
als het geod is volgens mij leg er voor de 2 e keer een blokkade erg ongunstig voor een groot deel van noordelijkhalfrond. ook italie en spanje etc hebben met extremen temaken.als ik het mis heb laat een ander die het ook weet even beamen thanx.
als het geod is volgens mij leg er voor de 2 e keer een blokkade erg ongunstig voor een groot deel van noordelijkhalfrond. ook italie en spanje etc hebben met extremen temaken.als ik het mis heb laat een ander die het ook weet even beamen thanx.
het canadees model ziet het zitten.
GFS ziet ook dat het hoog op de oceaan dichter en dichter west europa nadert.
of zal het een situatie zijn van, hij komt, hij komt, hij komt, oei hij komt niet.
Gewoon een heel natte week. Het is de cumulatieve neerslag tot woensdag de 29. 60 à 70 mm is ongeveer 10mm per dag. Nat en uitgeregend maar geen "waterbom".
(waterbom is voor mij een hoosbij waar 30l/m² op korte tijd valt of wanneer 60 mm in 2 dagen valt ofzo)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Gewoon een heel natte week. Het is de cumulatieve neerslag tot woensdag de 29. 60 à 70 mm is ongeveer 10mm per dag. Nat en uitgeregend maar geen "waterbom".
(waterbom is voor mij een hoosbij waar 30l/m² op korte tijd valt of wanneer 60 mm in 2 dagen valt ofzo)
Dit is bijvoorbeeld een waterbom :
EDIT: dit was vorig jaar een foutje van de kaarten zelf, net zoals de temps die boven de 100 gr. gingen in de nacht | Gewijzigd: 21 mei 2013, 23:29 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ongelofelijk dit. Dat zijn echt wel heleboel dagen die in de buurt van kouderecords liggen
toch meer en meer modellen gaan voor warmer, allé minder koud.Ja en zo gingen de pluimverwachtingen in maart ook. De oper en control kozen steeds maar weer de meest koude kant terwijl de rest van de modellen voor veel zachter weer gingen, maar toch bleef het uitzonderlijk koud.
Ongelofelijk dit. Dat zijn echt wel heleboel dagen die in de buurt van kouderecords liggen
toch meer en meer modellen gaan voor warmer, allé minder koud.Ja en zo gingen de pluimverwachtingen in maart ook. De oper en control kozen steeds maar weer de meest koude kant terwijl de rest van de modellen voor veel zachter weer gingen, maar toch bleef het uitzonderlijk koud. Dit doet mij aan december denken, toen koos het weer steeds de warme kant. Toen er op de pluim kouder weer begon te verschijnen wou bijna niemand geloven dat het ook echt zou komen. Je weet wat er volgde, een reeks koude weken. Kan net zo goed ook gebeuren maar dan omgekeerd.
afwachten wat het ECMWF zegt.