Is nog maar de vraag of zo'n lange smalle slurf wel lang blijft.
missch geen lang leven, maar opwarmen erna doet het ook niet. op de GFS kaarten zie ik voor 3 juni geen enkele keer 20°c op staan. De trend blijft te koud.
blauwe lijn is de 10 gr en rode 20 gr. Toch 1 member die DURFT 25 gr te voorspellen op 3 juni.
ook ECMWF houdt het op veel te friskes weer
missch geen lang leven, maar opwarmen erna doet het ook niet. op de GFS kaarten zie ik voor 3 juni geen enkele keer 20°c op staan. De trend blijft te koud.
blauwe lijn is de 10 gr en rode 20 gr. Toch 1 member die DURFT 25 gr te voorspellen op 3 juni.
Maar eind mei, begin juni is het gemiddelde van de hoogste temperaturen ook nog geen 20 graden alhier....
De winter ging lang door, te lang naar mijn smaak en dat zal wel een rol spelen (foei winterliefhebbers die zo blij waren dat het zo lang door ging).
Ik wil ook graag 25-30 graden maar daar is het de tijd nog niet voor. En misschien wordt dit helaas een koude zomer na een lange reeks van warme(re) tot zeer warme zomers. Daar is ook niks geks aan, eigenlijk. Maar het is eigenlijk het voorjaarsdraadje, toch?
waarschuwing KMI:Van 19/05 09u tot 20/05 08u : Deze voormiddag trekt een actieve regenzone het zuiden van ons land binnen. Deze namiddag breidt die zich langzaam uit naar het centrum van het land. Ook vanavond en volgende nacht blijft ze nog lange tijd slepen over het centrum en het zuiden van het land.
We verwachten tot maandag 8u:
Luxemburg: 20 tot 40 l/m2.
Namen en Luik: 20 tot 40 l/m2 ten zuiden van Samber en Maas en 10 tot 20 ten noorden ervan.
Henegouwen: 20 tot 30 l/m2 ten zuiden van de Samber en 10 tot 20 ten noorden ervan.
Brabant :10 tot 20 l/m2.
In de andere provincies: minder dan 5 l/m2.
De regen blijft voorlopig ten Zuiden van Samber en Maas, maar door woorden ze dan wel volledig uitgeregend.
Dit is het beeld dat al heel de middag op de buienradar van het KMI te zien
idd, de zoveelste maand op rij te koud en mei wordt waarschijnlijk ook te nat. ben benieuwd wat juni zal geven of zullen we verder breien op mei.
als het een stroost mag zijn, in het zuiden van frankrijk, italie moet je ook niet zijn.
tot 100 l op een week tijd, als er daar maar geen overstromingen van komen.
Haha lijkt me beter..
Hier een verhaaltje over late sneeuwval in ons land; http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/64b43892abf909d7bbf0abeda7c8a944/article/sneeuw_eind_mei.html
GFS doet er deze ochtend(06Z) nog een schepje boven op
| Gewijzigd: 20 mei 2013, 14:04 uur, door Stefanv
Haha lijkt me beter..
Hier een verhaaltje over late sneeuwval in ons land; http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/64b43892abf909d7bbf0abeda7c8a944/article/sneeuw_eind_mei.html
Ja, dat heb ik ook gelezen. Al heb ik op internet wel kunnen lezen dat het niet helemaal met zekerheid te zeggen is dat op 2 juni 1975 sneeuw gevallen zou zijn. En nou worden de weerkaarten toch zo erg somber en maar tegelijkertijd ook zo erg boeiend dat ik toch enigszins benieuwd ben of ik de sneeuwvlokken vanuit mijn raam zal kunnen waarnemen, ja ik ben zowel zomer als winterliefhebber tegelijk haha al hoop ik dat de komende maanden toch heerlijk zomers warm word want ik heb ook wel zin aan om s' avonds lekker buiten in de tuin te kunnen zitten. Zou de lang aanhoudende koude weer waar we al zo vijf maanden ermee te maken hebben nou juist door opwarming van de Aarde kunnen komen? De straalstroom had al heel lang en heeft zelfs nu nog de neiging om erg zuidelijk te blijven hangen.
Haha lijkt me beter..
Citaat van http://www.meteolink.nl/juni-historie.html 2 juni ... -1.2 graden, de laagste temperatuur in juni
Op 2 juni 1975 vroor het in Almen bij Zutphen nog 1.2 graden op normale waarnemingshoogte.
In 1953 kwam de maximumtemperatuur in De Bilt op slechts 9,2 graden uit, de laagste maximumwaarde voor de maand juni sinds 1901.